Cresterea vanzarilor de masini de teren este determinata de faptul ca ele ofera un sentiment mai mare de siguranta si o imagine buna, potrivit oficialilor GM Romania.
„Cred ca anul acesta se vor vinde 15.000 de SUV-uri in Romania, si as fi fost inclinat sa cred ca numarul ar putea ajunge la 18.000 daca s-ar mentine pe tot anul cresterea de 66 – 67% inregistrata in primele patru luni”, a spus directorul de marketing si PR al GM Romania, Cristian Oltean, citat de NewsIn.
El a adaugat ca in primele patru luni ale anului trecut nu exista pe piata noul Hyundai Santa Fe – cel mai vandut automobil de teren pe piata in prezent, lansat in mai anul trecut – si astfel se explica variatia atat de mare intre perioada ianuarie – aprilie anul acesta si primele patru luni din 2006.
„SUV-urile sunt o alternativa la masinile de tip limuzina sau la cele de clasa mare”, a explicat Oltean succesul segmentului SUV in tara.
In Romania, anul trecut s-au vandut 11.000 de masini de teren, cu 43% peste cele aproape 7.800 vandute in 2005. Cresterea segmentului SUV a fost accelerata si in 2005, cand vanzarile au crescut cu 65% peste anul 2004.
Directorul General Motors pentru Romania si Bulgaria, Alfred Suter, considera ca segmentul masinilor de teren creste, deoarece in Romania are o cota de piata mult mai mica decat pe plan europan, unde vanzarile de SUV-uri au crescut si ele masiv, dar incep sa se stabilizeze.
Estimarile arata ca in 2011 in Europa se vor vinde 1,4 milioane de masini de teren, iar cota lor de piata va fi de 7,4%. In Romania, anul trecut, 4% dintre autoturismele vandute au fost SUV-uri.
In primul trimestru al lui 2007, in tara s-au vandut aproape 3.300 de SUV-uri, iar cele mai vandut modele au fost Hyundai Santa Fe (617 unitati), Volkswagen Touareg (403), Toyota RAV4 (302) si Hyundai Tucson (225 de unitati).