Pe plan mondial s-au vandut, in primele trei luni ale anului, 45.706 vehicule Dacia, in scadere usoara fata de cele 46.621 vandute in perioada similara din 2006. In martie, vanzarile au crescut cu 13% pe plan mondial comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, pana la 20.586 de unitati, relateaza NewsIn.
In primul trimestru, vanzarile de vehicule comerciale s-au diminuat cu 48,3%, de la 3.434 de unitati, la 1.776 de unitati. In martie, vanzarile de vehicule comerciale Dacia au scazut cu 0,9%, fata de a treia luna din 2006.
Dacia a oprit productia camionetei Pick-up in decembrie anul trecut, iar in prima luna a acestui an a lansat furgoneta Logan VAN.
Gama Dacia nu mai are in prezent un model pick-up.
In schimb, vanzarile de autoturisme Dacia au crescut pe plan mondial cu 1,7%, pana la 43.930 de unitati in primele trei luni ale acestui an, cu 800 mai multe decat in perioada similara din 2006.
Grupul Renault (cu marcile Renault, Dacia si Samsung) a vandut pe plan mondial, in primul trimestru, 597.847 de automobile, in scadere cu 3,8% fata de perioada similara din 2006. La marca Renault vanzarile au scazut cu 4,2%, iar la brandul coreean Samsung au urcat cu 0,3%, conform oficialilor Renault.
Piata franceza a fost cea mai importanta pentru grup, cu vanzari de peste 160.000 de unitati, urmata de Spania, Marea Britanie si Italia.
Romania este a saptea piata mondiala pentru grup, cu 25.686 de automobile vandute in primele trei luni ale acestui an, dintre care 19.888 marca Dacia si 5.798 marca Renault.
Dacia a realizat in 2006 cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, cu vanzari care s-au ridicat la 187.215 unitati, dintre care 107.777 in Romania si 79.438 la export. Fata de 2005, vanzarile marcii Dacia au crescut cu 9,3%.
Dacia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 1,549 miliarde euro, cu 29% mai mult fata de nivelul de 1,199 miliarde euro atins in 2005.