GM a reusit sa inregistreze vanzari mai mari decat Toyota datorita cresterii din afara SUA. GM a comercializat 2.405 unitati in cel de-al doilea trimestru al anului, in timp ce vanzarile Toyota au fost de 2.367 unitati in aceeasi perioada, relateaza presa internationala.
Vanzarile GM din SUA au scazut cu circa 7% in cel de-al doilea trimestru al anului, insa vanzarile din afara SUA au totalizat 1,39 mil unitati. Vanzarile producatorului american au crescut cu 8,2% in reginea Asia-Pacific, cu 4,7% in Europa si cu 20% in America Latina, Africa si Orientul Mijlociu.
Toyota a vandut in total 4.716 unitati la nivel global in primele sase luni, iar GM a comercializat 4.674 unitati in aceeasi perioada.
Pentru Toyota este de 58 de ori mai profitabila piata auto americana decat pentru GM, producatorul nipon castigand clientii americani cu modelele Corrola si Camry, si avand o cota de 16,1% din piata americana, ceea ce acopera 60% din veniturile companiei.
De cealalta parte, GM a transformat Asia si America Latina in cea de-a doua, respectiv cea de-a treia piata ca importanta a vanzarilor, dupa SUA.
GM detine 23% din piata americana, in scadere cu mai mult de un punct procentual fata de primele doua trimestre din 2006.
La sfarsitul anului trecut, Toyota a devansat GM in ceea ce priveste vanzarile la nivel global.