Producatorul auto a vandut un volum de 1,62 milioane de unitati in primele 9 luni ale acestui an, fata de 1,65 milioane de unitati, cate au fost comercializate in aceeasi perioada a anului 2007. Cota de piata a producatorului auto in Europa a scazut cu 0,2 puncte procentuale, pana la 9,3%.
„Ne confruntam cu un set de provocari economice fara precedent, din cauza crizei economice globale”, a declarat Carl-Peter Forster, presedintele GM.
El a adaugat ca inflatia cauzata de cresterea pretului la combustibil si la bunurile de consum, precum si criza creditelor au redus increderea consumatorilor.
„Facem tot ce este posibil pentru a depasi aceasta perioada plina de provocari, prin lansarea unor noi produse si prin gestionarea cat mai bine posibil a productiei si costurilor”, a mentionat Forster.
La inceputul saptamanii, reprezentantii GM au anuntat oprirea temporara a productiei la toate fabricile europene, cu exceptia celei din Ruessesheim, Germania. Fabrica germana se pregateste pentru lansarea noului model Insignia.
Scaderea vanzarilor GM din Europa a fost amplificata de reducerea cu 10,7% a vanzarilor din Europa de Vest, din primele 9 luni ale anului.
Evolutia vanzarilor pe principalele branduri, in primele 9 luni din 2008 fata de perioada similara din 2007, a fost urmatoarea: Opel -6,1%, Saab -16,7% si Chevrolet +16,8%.
Presedintele GM a solicitat interventie guvernamentala pentru imbunatatirea climatului economic. El considera ca este nevoie de masuri pentru stimularea economiei, pentru reducerea impactului crizei creditelor si in vederea recastigarii increderii consumatorilor.
Compania a inregistrat in al doilea trimestru un profit de 20 milioane de dolari (13 mil. euro) la divizia din Europa.