La nivel global, Hyundai Motor a raportat, pentru al treilea trimestru, o crestere a profitului cu 45%, fata de aceesi perioada din 2006, dupa ce au fost incheiate negocierile cu angajatii, fiind eliminate astfel intreruperile de productie cauzate de grevele destul de dese din ultima perioada, scrie presa internationala.
Compania a reusit, in trimestrul 3, sa creasca productia din Coreea cu 12 procente, iar profitul a crescut pana la 464 milioane de dolari, depasind media de 378,6 milioane de dolari, estimata de analistii pietei. Vanzarile globale au crescut cu 20 de procente, pana la 7,6 miliarde dolari.
Conducerea Hyundai planuieste acum strategii de castigare a unei parti din clientii Toyota sau Honda, in Statele Unite ale Americii si in China, bazandu-se pe faptul ca aprecierea yen-ului face ca masinile japoneze sa devina mai scumpe.
Vanzarile auto in SUA ale Hyundai au scazut in trimestrul 3 cu 2,7% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 121.812 unitati vandute.
Vanzarile pe intreaga piata de autoturisme din America au scazut pentru a patra luna la rand, astfel ca Hyundai a decis sa intrerupa productia in uzina pe care o are in Statele Unite, pentru circa 10 zile din perioada care a mai ramas pana la sfarsitul anului.
In ceea ce priveste China, Hyundai planuieste sa deschida o noua fabrica in mai 2008, pentru a construi modele usor modificate, conform cerintelor de pe piata chineza.
De asemenea compania intentioneaza sa inceapa constructia unor modele la preturi mai scazute, posibil intre 6.000 si 8.000 de dolari, pentru pietele care abia acum incep sa se dezvolte.