Autovehiculele autohtone au reprezentat 36% din cele 59.999 de masini comercializate pe piata romaneasca in primul trimestru, iar restul de 64% a revenit masinilor din import.
In primele trei luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 16%, pana la 18.487 de unitati, dupa ce, in intervalul ianuarie-martie 2006, cel mai mare producator roman vanduse peste 21.000 de masini. Dacia a avut, in primele trei luni, 30,8% din piata auto, iar Daewoo a avut 5,4% din piata. Vanzarile producatorului craiovean au scazut cu 15%, pana la 3.229 de masini.
In schimb, vanzarile de autoturisme de import au crescut cu 53%, ajungand la 38.283 de unitati.
Renault a fost in primul trimesctru cea mai vanduta marca de import, cu 5.355 de autoturisme comercializate, o crestere de 46% fata de primul trimestru al anului 2006.
Pe locul doi s-a situat Skoda, marca ale carei vanzari au crescut cu 33%, pana la 5.294 de masini. Podiumul importatorilor a fost incheiat de Volkswagen, ale carui vanzari au crescut cu 68% fata de primul trimestru din 2006, pana la 4.842 de masini.
Pe locul patru in topul importatorilor s-a situat Opel, care a inregistrat vanzari cu 72% mai mari, pana la 3.725 de autoturisme.
De asemenea vanzarile Ford au crescut cu 54%, cele Chevrolet cu 128%, iar cele Peugeot cu 27%. Ford a vandut 2.992 de autoturisme, Chevrolet 2.802 unitati, iar Peugeot 2.596.
Vanzarile Hyundai, Toyota si Fiat au inregistrat de asemenea cresteri cuprinse intre 42% (Fiat) si 86% (Toyota). Hyundai a vandut 2.194 unitati, Toyota 1.795, iar Fiat 1.222.
Cele mai vandute modele din import au fost Renault Clio – 2.970 de unitati, Renault Megane – 2.162 unitati si Chevrolet Aveo – 1.951 de masini, conform statisticilor APIA.
Peste 44% dintre cele 59.999 de masini vandute pe piata romaneasca in primele trei luni au motor diesel.