Veniturile totale ale Renault Group au crescut cu 15% in primele trei luni, pana la 10,431 miliarde de euro, iar numarul de automobile vandute a urcat cu 5,8% la 692.607 unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut, sustinute de piete din afara Europei, in special Brazilia, Turcia si Rusia.
Piata auto mondiala a avansat cu 7,2%.
In Europa, vanzarile grupului au scazut cu 3,7%, pe piata automobilelor si vehiculelor comerciale usoare, care a inregistrat un declin cu 1%.
Vanzarile grupului in afara Europei au avansat cu 26,6%, la un nivel fara precedent de 259.308 vehicule, iar cota de piata a Renault in regiunile Eurasia si America a crescut. Aceste vanzari au reprezentat 37% din livrarile totale ale grupului, cu sase puncte procentuale mai mult decat in urma cu un an.
Renault a achitat totodata, anticipat, imprumutul de 3 miliarde de euro primit din partea statului francez in aprilie 2009, prin doua rate platite in februarie si aprilie.
„Rezultatele din primul trimestru sunt bune, sustinute de imbunatatirea conditiilor pe piete si performantele internationale bune. In aceste conditii, avem capacitatea de a absorbi posibilul impact al unor probleme de aprovizionare si sa confirmam tinta privind fluxul de capital liber pentru 2011”, a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault.
In Franta, vanzarile Renault au scazut cu 0,5%, pe o piata care a avansat cu 8,8%.
Renault a fost in primul trimestru al doilea mare brand in Europa, cu o cota de 8,9% pe piata automobilelor si vehiculelor comerciale usoare, in scadere cu 0,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In regiunea Eurasia, livrarile grupului au urcat cu 88,2%, pe o piata in crestere cu 66,4%, datorita succesului unor noi produse, precum Sandero. Grupul are o cota de piata de 6% in Rusia, cu 0,5% mai mult fata de primul trimestru din 2010.
Vanzarile in regiunea Euromed, unde pietele au avansat cu 37%, livrarile Renault au crescut cu 33%, performantele tarilor fiind contrastante. Astfel, livrarile Renault in Turcia au urcat cu 120%, iar cota de piata a avansat cu 3,3 puncte procentuale. In Romania in schimb, vanzarile au scazut cu 27,1%, peste declinul de 15% al pietei, se arata in comunicatul grupului.
In regiunea Americilor, vanzarile au urcat cu 35,3%, peste avansul de 12,6% al pietei. Cota de piata a crescut cu un punct, la 6%.
Livrarile grupului au scazut cu 2,3% in zona Asia-Africa, in timp ce piata a avansat cu 3,5%.
Rezultatele Renault din primul trimestru sunt peste asteptarile grupului, dar problemele de aprovizionare aparute dupa cutremurul din Japonia au sporit presiunile din sectorul mondial de profil, ceea ce ar putea duce la scaderea productiei in urmatoarele luni.
In prezent, grupul nu a modificat tintele pe ansamblul anului 2011, Renault anticipand venituri si un volum al vanzarilor mai mari fata de 2010.
Grupul anticipeaza pentru acest an un flux de capital liber de peste 500 de milioane de euro.