Producatorul auto, in negocieri cu
sindicatele franceze pentru reducerea cu cateva mii a numarului de
posturi din Franta, spera sa recastige in acest an o parte din cota
de piata pierduta in Europa, noteaza Mediafax.
Grupul este afectat de declinul cererii
pentru masini noi in Europa la fel ca ceilalti constructori mari
prezenti pe piata locala, insa importanta operatiunilor
internationale, mai ales masinile ieftine, entry level si camionete
usoare, confera Renault o situatie mai buna comparativ cu rivalul
francez PSA Peugeot Citroen si divizia Opel/Vauxhall a General
Motors.
Rezultatul global al Renault a fost
tras in jos anul trecut de un declin de 18% in Europa, unde a pierdut
teren in fata marilor rivali, in contextul unui declin de 9% al
pietei.
In afara Europei, vanzarile Renault au
crescut cu 9,1%.
Cota de piata in Europa a grupului
Renault a scazut cu un punct procentual anul trecut, la 9,1%,
intrucat grupul a preferat sa-si mentina marjele de profitabilitate
in locul volumului, in contextul unui razboi dur al preturilor.