Excluzand vanzarile de camioane si masinile vandute de subsidiarele Hino Motors Ltd si Daihatsu Motor Co, Toyota a vandut 1,53 milioane vehicule, cu 28% mai putin decat in perioada similara din anul trecut.
Toyota a reusit, astfel, sa isi mentina primul loc la nivel mondial in topul vanzarilor, amenintat de concernul Volkswagen.
Grupul german a vandut, in primul trimestru, 1,4 milioane vehicule, in scadere cu 11%.
Astfel, diferenta dintre vanzarile globale ale Toyota si Volkswagen s-a redus la 363.000 de vehicule in intervalul ianuarie-martie, fata 840.000 in aceeasi perioada a anului trecut.
Saptamana trecuta, Toyota a anuntat ca ar putea suferi pierderi operationale de peste 500 miliarde yeni (5 miliarde euro) in anul financiar ce se va incheia in martie 2010, din cauza crizei economice globale, care va reduce drastic vanzarile de masini.
In intervalul octombrie-decembrie, Toyota a inregistrat o pierdere neta de 164,7 miliarde yeni (1,4 miliarde euro), comparativ cu un profit net de 458,6 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului precedent.