Ambele companii au
depasit obiectivele stabilite, de a comercializa peste trei milioane de
vehicule in China in acest an. VW a reusit acest lucru pe 5 decembrie, iar GM o
saptamana mai tarziu.
Producatorul auto
german a vandut in China cu 70.000 de vehicule mai mult decat GM in primele 11
luni, potrivit datelor raportate de cele doua companii.
Competitia dintre
principalii producatori auto din Europa si Statele Unite urmeaza sa se
intensifice, acestia anuntand investitii in valoare totala de 36 de miliarde de
dolari in China, chiar daca tot mai multe orase din aceasta tara anunta restrictii
menite sa reduca poluarea, informeaza Mediafax.
„China
este marele camp de bataie. In acelasi timp, exista riscul unei dependente prea mari
de piata chineza. Atata timp cat merge bine este minunat, dar daca va aparea
vreun obstacol, atunci expunerea la risc este chiar mai mare”, a declarat
Klaus Paur, director la compania de cercetare a pietei Ipsos in Shanghai.