Profitul operational al companiei a crescut cu 9%, pana la 2,34 miliarde de euro, a anuntat Leif Johansson, directorul executiv al Volvo Group.
„Volvo a incheiat anul 2007 cu un trimetru 4 in care vanzarile si profitul operational au atins niveluri record. In timpul anului am efectuat cateva achizitii importante, ne-am intarit prezenta in Asia, am lansat multe produse noi, ne-am continuat cresterea in Europa si am avut un declin in America de Nord”, a precizat Johansson.
In Romania, compania EIT-Forum Auto, importatorul marcii suedeze, a vandut anul trecut 824 de automobile pe piata locala, in crestere cu 76,8% fata de anul 2006.
Cel mai bine vandut model Volvo a fost SUV-ul (Sport Utility Vehicle) XC90, comercializat in 247 de unitati, cu 21% mai multe decat in 2006.
Modelul S40 a fost vandut in 205 unitati, cu 69,4% mai multe decat in 2006, iar modelul C30, lansat in Romania in 2007, a inregistrat vanzari de 147 exemplare.
EIT-Forum Auto comercializeaza in Romania in total 9 modele Volvo.
Camioanele, motorul dezvoltarii afacerilor
Oficialii grupului spun ca, pentru acest an, isi pun sperante mari in special in divizia Volvo Trucks, in conditiile in care estimeaza ca, cel putin la nivelul Europei, piata camioanelor va creste in acest an cu 5-10%. In celelalte piete, in special cea americana, nivelul vanzarilor se va mentine la cifre similare celor din 2007.
Din toamna lui 2008, Volvo Trucks va incepe in acest an productia pentru o noua generatie de camioane grele, mai cu seama ca piata, pe acest segment, va creste cu 5-10% in acest an.