Initial, grupul a vrut sa produca motorul la Pitesti sau la Valladolid (Spania), insa a ales fabrica de la Cleon pentru ca aceasta este mai rentabila, deoarece are deja echipamentele necesare.
Fabrica din Cleon va functiona intr-o prima etapa la capacitate maxima si va produce 200.000 de motoare pe an. Insa nivelul productiei va depinde in special de conditiile din piata auto, a spus un purtator de cuvant.
„Grupul Renault confirma ca vrea sa pastreze productia industriala in Franta”, a anuntat compania.
Proiectul a primit subventii din partea autoritatilor locale si guvernului francez, a spus purtatorul de cuvant.
Renault made in France
Anuntul Renault vine in contextul in care conducerea companiei s-a angajat, fata de guvernul francez, ca nu va inchide fabrici de asamblare din Franta, in urmatorii ani.
In schimb, autoritatile au acordat grupului un credit cu dobanda subventionata de 3 miliarde de euro. Un imprumut similar a primit si Peugeot Citroen.
Ajutorul acordat celor 2 producatori auto a starnit reactii virulente in Uniunea Europeana. Mai multe tari, printre care Germania, au acuzat guvernul de la Paris ca a luat masuri protectioniste, interzise de legislatia europeana.
Neelie Kroes, comisarul european pentru concurenta, a respins insa acuzatiile, afirmand ca pachetul de sprijin financiar acordat companiilor Renault si Peugeot Citroen nu contine masuri anti-concurentiale.