KPMG este firma angajată să calculeze pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) prețurile de referință pentru RCA.
Te-ar putea interesa și Vești proaste pentru șoferii care nu au condus mai mult de doi ani. Noi modificări în Codului Rutier
Aceasta va opera mai multe schimbări ale formulei de calcul, astfel încât rezultatul final să reflecte cu mai mare precizie realitatea din piață.
Mișcarea ar putea fi una cu bătăi de cap pe termen lung, în condițiile în care, după ce expiră actuala formă de plafonare a prețurilor maxime pentru asigurarea de răspundere civilă auto, tariful de referință are șanse să devină legătura de care se va lega un viitor sistem de reglare a prețurilor care să nu fie contestat de Comisia Europeană.
Mașinile înregistrate în București și Ilfov, adică în jur de 1,5 milioane de unități sau circa 15-20% din totalul autovehiculelor din țara noastră, vor constitui o categorie specială în calculul tarifului de referință RCA, au arătat, potrivit Economica, surse din mai multe zone.
Pe lângă cele menționate anterior, KPMG, consultantul de „big four”, care a câștigat licitația pentru calculul tarifului de referință va opera și alte modificări ale sistemului de analiză, încât cifrele finale să reflecte cât mai exact realitatea din piață.
Modificările s-ar face la solicitarea ASF, care este beneficiarul analizei KPMG și entitatea care concepe raportul final.
Șoferii din București și Ilfov vor avea un tarif de referință mai mare, în condițiile în care frecvența și valoarea daunelor înregistrate în această zonă sunt cele mai mari din țară.
Dacă în Paris se întâmplă, în perioada de valabilitate a asigurării, trei accidente la 100 de polițe RCA, în Capitală media merge spre 11, în timp ce la nivel național frecvența daunei este undeva între 3% și 5%.
Mai mult decât atât, și costul reparațiilor este în București și în alte orașe mari, semnificativ mai ridicat decât în zonele rurale.
Asigurătorii au început deja să aplice prețuri mai mari celor care au mașini înmatriculate în București și zonele urbane cu aglomerări mari, după ce au introdus în propriile formule actuariale și criteriul daunalității zonale, conform Economica.ro.
Sursa menționată anterior precizează că adaptarea sa la condițiile actuale ale pieței, în care asigurătorii au introdus mai multe criterii de calcul a prețului deci avem, practic, milioane de tarife pe piață, este cu bătaie pe termen lung, în măsura în care ele vor reprezenta baza în jurul căreia se va construi un sistem care să nu permită explozia prețurilor după expirarea plafonării RCA.
Cu alte cuvinte, este foarte posibil ca modificările legislației RCA să includă unele segmente de clienți și un nivel maxim de preț legat direct de tariful de referință care să nu mai fie contestat de Comisia Europeană.
Pentru cei ce nu știu, în prezent funcționează o HG care limitează prețurile maxime ale RCA la nivelul maxim de vânzare din 28 februarie 2023, pentru fiecare categorie de șoferi și fiecare firmă de asigurări în parte.
Măsura a fost luată în contextul falimentului Euroins cu scopul declarat de a evita o nouă explozie a prețurilor și a fost apoi prelungită de două ori.
Într-un fel, măsura și-a îndeplinit scopul, mai ales pentru că datele arată creșteri medii de sub 10% a prețurilor în ultimul an, dar a atras nemulțumiri din partea firmelor de asigurare, dar mai ales a brokerilor.
Citește și Noutatea momentului pentru șoferi. Apare taxa pe kilometraj
Printre altele, pe lângă tarifele speciale pentru șoferii din București se va elimina și legarea tarifului de capacitatea motorului, fiind luată în calcul puterea.
Totodată, se ia în calcul introducerea încă unui segment nou, anume camioanele peste 18 tone.