Potrivit estimarilor publicate de VW, in ianuarie, grupul german se asteapta la o scadere de 10% a vanzarilor la nivel mondial pentru 2009, insa revenirea pietelor din Germania si China ar putea imbunatati rezultatele.
In schimb, Toyota, care nu a facut publice estimari pentru intregul an, se asteapta ca livrarile la nivelul primului trimestru sa scada cu 47% fata de cele din 2008, in contextul in care vanzarile din SUA au coborat cu 38% in perioada ianuarie-martie, iar in Japonia cu 24%. Cele doua piete contribuie cu aproape 50% la vanzarile totale ale Toyota.
Analistii citati de Reuters spun ca in cursa cu Toyota, VW beneficiaza si de sustinerea guvernului german, care a lansat un program de innoire a parcului auto, ce a adus o crestere sensibila de vanzari. Toyota a sesizat avantajul si a cerut la randul sau, guvernului japonez, sa lanseze un program de stimulare a inoirii parcului auto, solicitare aflata inca in analiza.
In primul trimestru al anului 2008, VW a livrat 1,57 milioane de autovehicule, in timp ce Toyota 2,41 milioane de masini.