Pentru prima data, firma a reusit sa vanda intr-un an peste jumatate de milion de autovehicule de tonaj redus si greu la nivel mondial. Cu un numar total de 502.964 livrari catre clienti, compania a inregistrat o crestere de 2,9% fata de 2007, cand a vandut 488.726 unitati.
Cifra de afaceri la nivelul pietelor s-a imbunatatit cu 3,3 procente, pana la 9,6 miliarde euro. Profitul operational a inregistrat o crestere cu 23 procente, la 375 milioane euro, un record pana in prezent.
„In ansamblu, 2008 a fost un an foarte bun pentru marca noastra”, a subliniat Stephan Schaller, CEO al Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu ocazia conferintei de presa anuale, sustinuta la Hanovra.
Cu toate acestea, Volkswagen Autovehicule Comerciale nu a putut evita efectele scaderii dramatice la nivel mondial a cererii de autovehicule comerciale.
„Beneficiem de o pozitie suficient de puternica pentru a depasi criza si a vinde mai multe autovehicule dupa depasirea situatiei dificile de piata”, a afirmat Schaller.
Produsul care s-a bucurat de cea mai mare cautare in anul 2008, cu un numar de 178.007 de unitati vandute a fost T5, prin modelele Transporter, Caravelle, Multivan si California. In 2007, firma a vandut 191.205 astfel de produse.
In anul 2008, cota de piata detinuta de Volkswagen Autovehicule Comerciale in Europa s-a majorat cu 0,4 procente, atingand o valoare de 15 procente.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a anuntat ca isi mentine obiectivele de crestere pe termen lung si intentioneaza sa comercializeze aproximativ 750.000 de autovehicule comerciale de tonaj redus in anul 2018.
„Piata pentru autovehicule comerciale va inregistra o noua crestere pe termen lung, si dorim sa ne asiguram o cota cat mai mare din aceasta piata. Putem obtine aceste rezultate prin concentrarea asupra activitatii noastre principale: modele pickup, carosate, cu caroserii si variante relevante”, a spus Stephan Schaller.
Cea mai importanta realizare in acest an va fi noul pickup, care va fi lansat de Volkswagen Autovehicule Comerciale pentru inceput pe piata din America de Sud la finalul anului 2009, iar ulterior si in Europa.
„Noul pickup va oferi marcii noastre o noua dimensiune si ne va permite accesul pe piete noi”, a subliniat directorul general al marcii.