Potrivit unui raport financiar prezentat joi, grupul german a vandut in total la nivel international 3,566 milioane de automobile in prima jumatate a anului, cu 18,6% mai multe fata acelasi interval din anul trecut.
Cele mai mari vanzari au fost realizate pe piata chineza, de 950.300 de masini. China a detronat SUA in topul celor mai importante 200 de piete pe care grupul german isi vinde masinile.
Livrarile din SUA au crescut cu 29%, la 175.300 de unitati, in timp ce in Europa au avansat cu 4,7%, la 1,74 milioane de masini.
In Germania, vanzarile s-au redus cu 16%, pana la 531.300 masini, dupa ce programul de reinnoire a parcului auto, de tip „Rabla”, s-a incheiat.
„Suntem optimisti in privinta intregului an si ne asteptam sa avem performante mai bune decat piata”, a declarat Christian Klingler, directorul de vanzari al Volkswagen.
Pe fondul vanzarilor in crestere la nivel international, veniturile Volskwagen au crescut in primul semestru cu 20,7%, la 61,8 miliarde euro.
Profitul operational al grupului a urcat de peste doua ori in prima jumatate a anului, de la 1,24 miliarde de euro la 2,84 miliarde euro. Profitul net a crescut de 3,6 ori, la 1,82 miliarde euro, depasind estimarile analistilor.