Fabrica va fi contruita in statul indian Maharashtra, in vestul Indiei, unde sunt deja amplasate unitati de productie ale DaimlerChrysler, Fiat sau General Motors, iar productia este programata sa inceapa in a doua jumatate a anului 2009.
Fabrica va produce anual aproximativ 100.000 de automobile Passat, potrivit agentiei de presa Trust of India.
Extinderea operatiunilor de productie in India este vazuta de analisti ca o incercare de a reduce dependenta din China, unde cota de piata detinuta de Volkswagen este in scadere, pe fondul competitiei cu producatorii asiatici.
Piata auto din India, a patra economie la nivel global, va ajunge la un volum de 3 milioane de unitati vandute anual pana in anul 2015, potrivit Asociatiei Producatorilor Auto din India.
Bernd Pischetsrieder, directorul general al VW, care va parasi acest post la sfarsitul anului, a declarat in luna septembrie ca Volkswagen va ajunge sa produca anual 100.000 de autoturisme in unitatile de productie din India.
In prezent, VW detine in India o fabrica in acelasi zona, care produce anual aproximativ 10.000 de autoturisme Skoda, compania anuntand ca unitatea va produce, incepand cu 2007, modelul Passat.
Recent, Volkswagen a oprit productia la o fabrica din Belgia, care producea modelul Golf, provocand proteste din partea celor 4.000 de angajati concediati. In urma discutiilor cu sindicatele, producatorul german a decis sa produca la uzina din Bruxelles modelul Audi, ceea ce ar reduce semnificativ numarul concedierilor la unitatea respectiva.
Volkswagen va concura pe piata din India cu producatori precum General Motors, care a anuntat ca va investi peste 300 milioane dolari (peste 228 milioane euro) intr-o noua unitate de productie in India, Suzuki si Renault, care estimeaza ca va vinde in 2007 circa 50.000 de modele Logan Sedan pe piata auto indiana.
In prezent, piata auto din India este dominata de autoturismele cu preturi reduse, de clasa mica, principalii jucatori fiind companiile Maruti Udyog, controlata de producatorul japonez Suzuki, producatorul corean Hyundai si Tata Motors, cel mai mare producator auto local.