Volkswagen recomanda sa fie folosit ulei mineral la
cutiile de viteze cu dublu ambreiaj, in loc de ulei sintetic, la 1,6 milioane
de masini si furgonete, a anuntat Michael Franke, purtator de cuvant al
companiei germane. Alte 800.000 de SUV-uri Tiguan ar putea avea probleme la
sistemul de iluminat si 239.000 de furgonete Amarok ar urma sa fie reparate din
cauza scurgerilor de carburant.
Rechemarile la service anuntate luna aceasta de
Volkswagen, Chrysler Group LLC, Toyota Motor si Mitsubishi Motors arata
problemele aparute de adaugarea tehnologiilor sofisticate noilor modele.
„Nu este o problema specifica a Volkswagen, este unul
dintre lucrurile care se intampla la producatorii auto importanti. Costurile se
vor ridica probabil la 20-30 milioane de euro. Costurile ar putea fi partial impartite
cu furnizorii de piese auto implicati, dar aceste rechemari fac mai dificila inregistrarea
tintelor de profit anuntate de VW”, a declarat analistul german Frank Schwope,
de la Nord LB.
Vor fi rechemate la service modelele VW, Audi, Skoda si
Seat. China a anuntat joi ca sunt afectate 640.309 de modele in aceasta tara.
In martie, Volkswagen a anuntat ca va rechema la service
peste 384.000 vehicule in China pentru a corecta o problema la cutia de viteze.
Compania germana sustine ca in cazuri izolate problemele legate de cutia de
viteza ar putea provoca intreruperea alimentarii cu combustibil, dar soferii pastreaza
controlul si pot opri masina.
In perioada ianuarie-octombrie 2013, vanzarile Volkswagen au crescut cu 3,4%,
la 4,88 milioane de vehicule, cu un avans de peste 10% in China, cea mai mare
piata a companiei germane, compensand declinul de 5,3% inregistrat in Europa.
Anul acesta actiunile VW au urcat cu 6%, evaluand
compania la 82,8 miliarde de euro.
Volkswagen a inaugurat luna trecuta o noua uzina la
Ningbo, sud-estul Chinei, la care ar urma sa produca 300.000 de vehicule pe an.
La aceasta unitate, cea de a 16-a uzina VW din China, 5.700 de muncitori vor
asambla in prima faza modelul Skoda Superb, urmand ca ulterior sa fie introduse
in productie si alte modele marcile Volkswagen si Skoda, conform Agerpres.
Obiectivul strategic al celor de la Volkswagen este ca pana
in 2018 sa devanseze General Motors si Toyota Motor pentru a deveni cel mai
mare constructor auto din lume.
Citeste
si: Piata auto, scadere dramatica in ultimii 5 ani