„Anul acesta, in mod cert vom comercializa 750 de unitati, ceea ce reprezinta o crestere de circa 60% fata de anul trecut. Pentru anul viitor avem o tinta de 1.000 de unitati si ne asteptam ca rata de crestere sa se mentina si in anii urmatori. Aceasta se va intampla pe fondul lansarii a doua noi modele, XC70 – la Salonul International Auto de la Bucuresti (SIAB) si XC60, pe care il vom prezenta de asemenea in cadrul salonului, la nivel de concept”, a afirmat Bauer, citat de NewsIn.
El a precizat ca modelul XC60, fabricat pe platforma Land Rover Freelander, va intra in productie in ultima parte a anului viitor, in fabrica grupului din Belgia, urmand in proportie de peste 85% trasaturile conceptului. „Pe piata romaneasca, automobilul ar putea intra spre sfarsitul anului 2008 sau in prima parte a anului 2009”, a spus oficialul companiei
Legat de vanzarile in Europa, Volvo estimeaza pentru 2007, in statele unde comercializeaza masini, o crestere de circa 26%, in medie, pana la 45.000 de vehicule.
„In Polonia, vom ajunge anul acesta la circa 4.000 de unitati comercializate, ceea ce inseamna mai mult decat in Austria. In Ungaria speram sa vindem aproximativ 1.400 de unitati pana la sfarsitul lui 2007, iar in Bulgaria cam 400 de automobile. Dintre toate aceste state cea mai mare crestere am avut-o in Romania”, a declarat Bernhard Bauer.
El a mai spus ca segmentul premium este in crestere in Romania, ca urmare a cresterii nivelului de trai al populatiei si a economiei in ansamblul ei.
Presedintele Volvo pe Europa Centrala si de Est a mai declarat ca producatorul suedez nu isi va deschide propria reprezentanta in Romania, fiind „foarte multumit” de prestatia importatorului marcii la noi in tara, EIT Forum Auto.
„Suntem producatori de masini, nu dealeri. Procedam in Romania exact asa cum facem si in celelalte tari: ne vindem masinile prin importatori”, a explicat Bauer.
Volvo, care a rechemat anul trecut masini pentru verificari post-comercializare, inclusiv in Romania, a anuntat oficial ca va proceda la fel de fiecare data cand va fi cazul.
„Am facut recall (rechemare in fabrica – n.r.) si nu este nimic rusinos in asta. Din punctul meu de vedere, orice producator care se respecta trebuie sa faca asta atunci cand constata ca e ceva in neregula sau atunci cand are imbunatatiri de adus masinii, dupa vanzare”, a afirmat Bauer.
Volvo a comercializat in primele opt luni ale anului 528 de unitati, cel mai cautat model fiind XC90, cu 161 au fost masini vandute, urmat de S40 cu 113. Pe locul trei la capitolul vanzari se afla modelul C30, lansat in primavara acestui an pe piata din Romania, cu 97 de unitati. Pentru tot anul 2008, EIT Forum Auto, importatorul masinilor Volvo in Romania, estimeaza comercializarea a 750 de unitati.
Anul trecut, Volvo a vandut pe piata romaneasca 466 vehicule, cu circa 10% mai putin decat in 2005.
La nivel national, vanzarile de masini noi din import au crescut cu 53,2% in primele opt luni ale anului, pana la aproape 130.000 unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 5%, conform statisticilor remise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Producatorul de automobile Volvo a fost cumparat de Ford in 1998 si plasat in divizia Premier Automotive Group, din care mai fac parte marcile Aston Martin, Jaguar si Land Rover.