Oficialii grupului Volvo, al doilea producator mondial de camioane, detinator al brandurilor de camioane Volvo, Renault si Mack, au anuntat ca valoarea acestei oferte s-a ridicat la 7,5 miliarde coroane suedeze (837 mil. euro), adaugand ca va prelua si datoriile Nissan Diesel, estimate la alte 7,5 miliarde coroane, conform NewsIn.
Volvo a precizat ca va beneficia de pe urma experientei grupului nipon in ceea ce priveste constructia de camioane de dimensiuni medii si mari.
„Nissan Diesel beneficiaza de o pozitie buna in Japonia si in restul Asiei, regiuni unde grupul Volvo estimeaza un potential de crestere substantial”, a declarat directorul executiv al Volvo, Leif Johansson.
Producatorii de camioane din toata lumea sunt confruntati cu un mediu concurential din ce in ce mai dezvoltat si cu presiuni legate de reducerea costurilor de productie, fiind fortati sa se extinda in afara pietelor nationale si sa se conformeze cu reglementari ecologice din ce in ce mai aspre.
In mod similar, grupul rival Scania isi extinde cooperarea cu grupul nipon Hino, o divizie a Toyota Motor Corp, printr-un acord de distributie privind piata coreeana, iar principalul producator de camioane din lume, DaimlerChrysler detine 85% din grupul nipon Mitsubishi Fuso Truck & BusCorp.