Negociatorii abili știu că cea mai reușită negociere este aceea în care nu ajung să negocieze. Pentru asta, ajung însă să vândă foarte bine, descoperind nevoile, motivele pentru care clientul ar vrea să cumpere. În timpul vânzării, se descoperă nevoile celuilalt, se generează motivații de schimbare, se amplifică dorințe și se prezintă beneficiile. Ajunși, apoi, la masa negocierii, se punctează condițiile în care se finalizează vânzarea respectivă.
O vânzare de succes poate duce implicit și la o negociere mai ușoară. De aceea, iată mai jos trei sfaturi pentru următoarea vânzare:
#1. Ai încredere în produsul sau serviciul pe care-l vinzi
E esențial să crezi în produsul sau serviciul pe care-l vinzi. Acest lucru te ajută să ai măsură în negociere și să știi când e cazul să faci un pas înapoi sau când e cazul să ceri mai mult. Neîncrederea te poate conduce la a căuta să închizi mai repede un acord doar ca „să scapi” – ceea ce poate genera nu numai pierderi de natură financiară, ci și deteriorarea reputației și a credibilității în produsul sau serviciul oferit.
#2. Nu te uita doar la lucrurile negative din produsul sau serviciul tău
Aici nu este vorba despre a falsifica lucruri despre ceea ce încerci să vinzi – ci despre a înțelege și a descoperi atuurile tale. Cu ce se diferențiază produsul sau serviciul pe care-l oferi față de cel al competiției? Acordă o atenție mai mare la ceea ce ai tu de oferit, nu la ceea ce vrei neapărat să obții.
#3. Înțelege ce-l motivează pe celălalt în negociere
Un aspect foarte important în realizarea unei vânzări de succes este înțelegerea nevoilor și a motivelor pentru care celălalt ar vrea să cumpere ceea ce ai tu de oferit. De ce ar vrea să îți cumpere produsul sau serviciul? La ce i-ar fi util? Care este resortul care „mișcă” pe celălalt astfel încât să să cumpere fără să stea pe gânduri? Vinde cum vrea clientul să cumpere, nu cum vrei tu să vinzi.