Marketingul viral imita procesul de virusare, cu diferenta ca in locul virusului apare un mesaj de marketing initiat de compania care lanseaza o campanie de marketing viral, iar oamenii sunt cei care transmit, cu buna stiinta, acest mesaj mai departe. Desi aceasta legatura cu procesul de virusare are o conotatie negativa, totusi marketingul viral reprezinta o modalitate de a atrage foarte multi clienti cu niste costuri foarte reduse, si acest lucru transforma marketingul viral in ceva pozitiv pentru orice afacere.
Guerrilla Marketing este o metoda neconventionala de promovare cu un buget limitat.
Cateva motive pentru care exista diferente intre cele 2 metode de promovare:
1. Guerrilla Marketing are mai mult de-a face cu promovarea decat cu marketingul strategic, desi tacticile de Guerrilla Marketing sunt strategice prin esenta lor.
2. Guerrilla Marketing nu se raspandeste de la sine asa cum foarte usor se intampla in cazul unei campanii virale word-of-mouth.
3. Marketingul de tip guerrilla tinde sa fie mai direct decat cel de tip viral.
4. Guerrilla Marketing este mai eficient pe plan local / regional decat puterea unui marketing viral care se poate intinde usor la nivel global
5. Campaniile de Guerrilla Marketing sunt campanii foarte creative pentru o memorie trecatoare dar suficient de puternice astfel incat sa nasca o curiozitate si sa genereze forfota pe termen scurt.