Duminica, pe 13, americanii si inca 61 de natiuni au sarbatorit ziua Mamei, un obicei laudabil dar si aducator de venituri, ca orice sarbatoare devenita bun prilej pentru negot. Miza a fost mare anul aceasta – volumul estimat doar pentru Statele Unite: 15,73 miliarde USD.
Bineinteles ca retailerii si-au concentrat o buna parte din strategia de promovare catre canalul online, s-au pregatit cu oferte speciale si s-au promovat masiv. Intrebati despre metodele preferate de promovare, comerciantii online din Statele Unite, cea mai dezvoltata piata de comert online pana acum, au optat asa: 20% dintre ei au inclus in lista publicitatea pe canale traditionale (TV, radio, presa scrisa), 25% au adaugat fluturasii, 42% – web marketing-ul (bannere, PPC), iar 86% au numit de asemenea e-mail marketing-ul. Peste jumatate dintre respondenti au ales de asemenea email marketing-ul ca fiind cea mai eficienta metoda de promovare. Este vorba despre un studiu desfasurat de Bigresearch pentru Federatia Nationala de Retail iar un sumar al studiul se afla deja pe emarketer.com .
Micii retaileri americani considera ziua Mamei drept ziua cu cele mai mari vanzari, inaintea sarbatorilor de Sf. Valentin, Paste, ziua Tatilor, 4 Iulie, Halloween, ziua Muncii sau Sf. Patrick. In Romania 1-8 martie a fost insa o perioada linistita – vanzarile au crescut dar nu spectaculos iar categoria specifica – cadourile – nu a depasit 3% din numarul total de tranzactii. De ce?
Nu sunt suficiente magazine online care sa acopere prin oferta categoria? Este loc de dezvoltare, nisa nu a fost acoperita, dar nu cred ca aici este cauza. Nu sunt mai multi jucatori online in domeniul turismului sau al telecomunicatiilor, dar aceasta nu impiedica cele doua categorii sa ocupe 25% si respectiv 23% din totalul comenzilor (cifre valabile pentru 2006, in sistem ePayment(R)).
Nu sunt cumparatorii dornici sa caute cadouri sau flori online si prefera sa mearga din magazin in magazin, sa alerge dupa locuri de parcare si sa stea la cozi doar ca sa aiba placerea sa vada ‘live’ obiectul? Teoretic tocmai pentru asemenea cumparaturi sunt recomandate comenzile online, iar tot ce lipseste este promovarea catre cumparatorii tinta. Daca segmentarea publicului este corecta si invatam lectia americana, e-mail marketingul este cea mai eficienta solutie. Lectura recomandata: emaillabs.com fac o trecere in revista foarte utila a instrumentelor care transforma o campanie de marketing direct intr-un instrument puternic de crestere a vanzarilor.
Urmatoarea sarbatoare – 1 iunie. Magazinele online pot aduce o alternativa binevenita parintilor fara timp. Iar pentru ca livrarile fac timingul un pic cam dificil de mentinut, e vremea sa incepeti deja!