Desi sunt optimist in ceea ce priveste cresterea consumului de travel in 2011, nu pot sa nu sesizez totusi cateva anomali care ma pun pe ganduri.
Putem lua ca exemplu vacanta de Paste care a fost extrem de putin exploatata de catre touroperatori.
Mai mult de cat atat, am sesizat ca investitiile in promovarea ofertelor de Paste au fost ca si inexistente iar rezultatul a fost previzibil.
Mai concret, lumea a ramas in marea lor majoritate acasa cu familia, o mica parte in Bucovina sau Maramures si o si mai mica parte au incercat sau au repetat Bulgaria.
Un lucru este clar, isteria cu Bulgaria de Paste nu mai exista asa cum nu mai exista nici entuziasmul romanului de a petrecere in afara orasului natal.
Faptul ca nimeni nu a iesit in fata promovand produse turistice dedicate acestei sarbatori ma surprinde si ma face curios asupra a ceea ce se va intampla in sezonul de vara care din punctul meu de vedere a inceput inca din martie pentru agentiile de turism.
Ingrijorator este ca tot ceea ce se vinde, se vinde din inertie si mai putin cu ajutorul unui planning ce trebuie urmat fara compromisuri (evident nu generalizez).
Nu sunt pesimist, e posibil ca lucrurile sa se schimbe intr-o luna sau doua, iar marii touroperatori sa isi faca simtita prezenta in piata nu doar prin oferte ci si prin creativitate.
Sustin in continuare cu tarie ca desi criza nu este inca depasita, vor avea cu adevarat de castigat pe termen lung numai cei care stiu sa se arate consumatorilor in aceste vremuri, investind intr-o promovare sanatoasa care are ca target calitatea si mai putin conceptul de discount, concept ce poate debusola clientul pentru ca nu-i asa, nu poti avea calitatea asteptata la preturi foarte foarte mici.