AG2R se retrage de pe piata romaneasca a pensiilor private. Este al patrulea administrator de fonduri private care abandoneaza competitia, dupa Marfin, Zepter si MKB Romexterra.
Compania franceza a luat aceasta decizie dupa ce a tras linie si a constatat ca a inscris numai 1.127 de participanti, obtinand o cota de piata de 0,02%.
Astfel, o firma cu activitate de peste 50 de ani, renumita pe piata franceza, a capotat in Romania. Potrivit propriilor estimari, AG2R administreaza active de 12 miliarde de euro pentru salariatii francezi.
Inca din octombrie, cand „lupta” dintre fondurile de pensii private era departe de a fi incheiata, Gilles Sohm, directorul general al AG2R Romania, intr-un interviu acordat DailyBusiness, parca previziona esecul si gasea chiar o explicatie a acestuia.
El spunea atunci ca „romanii se lasa furati de reclamele fondurilor de pensii si uita de propriul interes”, ca „informarea salariatilor romani este insuficienta” si ca „multi sunt tentati sa ii aleaga pe cei care isi fac cea mai multa publicitate”. Si avertiza ca aceste cheltuieli uriase de marketing se pot intoarce impotriva cotizantilor, invocand un fenomen asemanator, petrecut in Chile.
Timpul ne va lamuri daca semnalul de alarma tras de Gilles Sohm a fost unul indreptatit, cu alte cuvinte daca „ambalajul” folosit de concurentii lui AG2R ascunde o „marfa” de proasta calitate.
Pana atunci, ramane concluzia ca oricat de puternic ai fi pe o piata, risti sa iti ratezi obiectivele pe alta piata, daca neglijezi promovarea. Cine investeste in aceasta directie, sa zicem, 300.000 euro, nu poate astepta rezultate asemanatoare cu un competitor care aloca in acelasi scop cateva milioane.
De asemenea, conteaza si cum cheltuiesti acesti bani. Castig de cauza au aproape totdeauna firmele care isi fac publicitate in ziare, posturi de radio si TV cu audiente mari in randul publicului targetat.