Putem privi summit-ul NATO ca pe o afacere, adica sa ne intrebam ce avem de castigat in plan financiar de pe urma acestui eveniment?
La capitolul cheltuieli, ar aparea suma alocata de autoritati pentru organizare, 26 milioane de euro. Aproximativ cifra de afaceri realizata anual de o agentie imobiliara prim rang. Sau, raportat la populatia tarii, circa 1 euro scos din buzunarul fiecarui roman.
Veniturile nu pot fi calculate cu precizie. Si nici perioada in care acestea urmeaza sa fie acumulate. Ele ar trebui sa vina sub forma de investitii straine si parteneriate comerciale, atrase odata cu cresterea prestigiului Romaniei.
Intelegeri favorabile Romaniei, rezultate in urma discutiilor din 2-4 aprilie, ar determina o intarire a pozitiei tarii in lume. Iar banii se indreapta catre cei puternici.
Pe de alta parte, Bucurestiul este al treilea oras din Europa de Est, dupa Praga si Riga, unde are loc un summit NATO, in istoria de aproape 60 de ani a Aliantei. Asta inseamna un castig de imagine. Iar imaginea aduce bani.
Si fortele de ordine, care dirijeaza impecabil zilele acestea circulatia din centrul Capitalei, ne fac o reclama pozitiva, umbrita insa de incidentele dintre jandarmi si manifestantii anti-NATO, unii protestatari afirmand ca au fost batuti de oamenii legii.