„Alcoolul este viata si viata e alcoolul”, spune un vechi hit al formatiei Parazitii.
Parafrazand acest vers, putem afirma ca in Romania alcoolul este piata, insa nu de unul singur, ci in combinatie cu mancarea si tigarile. Aceste produse absorb jumatate din veniturile romanilor, informeaza Institutul National de Statistica (INS).
Daca ai de gand sa investesti in aceasta tara, trebuie sa stii ca aici traieste un popor hotarat, cu oameni care stiu ce vor. Ei vor sa bea, sa manance si sa fumeze. Logic, afacerile de succes sunt cele cu vodca, salam si tutun.
Dar, e posibil sa reusesti si in domenii de activitate sofisticate, cum ar fi consultanta financiara. Aceasta se afla intr-un stadiu destul de „green”, semn ca exista loc pentru noi incercari. Datele INS arata ca in perioada studiata, al doilea trimestru din 2008, cheltuielile pentru investitii au avut cea mai mica pondere din volumul veniturilor, de doar 2,3%.
Astfel, piata romaneasca de consultanta are o valoare totala de circa 460 milioane euro (circa 20 de euro pe cap de locuitor), conform unui raport Roland Berger. Cel mai dinamic segment al acestei piete este cel de corporate finance si investment banking, cu o crestere de 40% in perioada 2007-2008.