- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Am afaceri de milioane de euro si vreau PR

14 Aug, 15:16 • Redactia DailyBusiness

Comunicarea – fie ea verbala, scrisa, non verbala, reprezinta prima forma prin care oricine isi manifesta dorinta de a spune tot ce are pe suflet. Tine in primul rand de nivelul de educatie si de cultura al fiecaruia (mai apoi de cel al inteligentei) ca exprimarea sa faca sens, sa contina subiect si predicat, sa se faca auzita placut si sa mai aiba si seva de adevar in ea. Ba chiar sa indemne la actiune.

Cand vorbim de business, lucrurile stau putin diferit. Comunicarea tip business nu se invata la marile scoli ale lumii. Nu neaparat. Ea tine, precum un copil de proprii sai parinti, de acel nivel de educatie si cultura cata are cel care detine un business. Si prin sfera caruia se comunica.

Ca patron ori mare companie, poti sa ai afaceri de zeci de milioane de dolari si sa fi reusit, alegand servicii specializate, sa ai o comunicare eficienta si plina de urmari pozitive. La un cost pe masura, sa fie clar.

Insa cand tu, om de business, ai afacerea ta, a carei cifra de afaceri a crescut frumusel in timp, si stii bine ce valoare are compania ta pe piata si care iti sunt competitorii directi, dar te trezesti dintr-o data ca ai nevoie de astfel de servicii, ba chiar ceri expres un buget pentru o actiune insemnata de PR (ca tii mortis sa comunici, vezi doamne!), dupa care dispari in vazduh ca negura vremii, in conditiile in care ai primit elegantul pachet care contine o intreaga strategie de lucru, nu doar conceptul unei actiuni savuroase, e „distrugere” curata.

Ca sa nu zic nebunie sau parsivenie curata. Cine in tara asta si in business-urile care beneficiaza prea putin la capitolul imagine cunoaste adevarata comunicare tip business?

Mai degraba, comunicarea tip business se invata din marile experientele pe care le poti avea la nivel interuman dar mai ales social, atunci cand alegi sa iti construiesti brandul alaturi de un consultant cu state vechi si intelegi bine ce se intampla luand decizii favorabile business-ului tau. Nu impotriva lui, asa cum se intampla dupa ce apuci sa gusti din „prajitura”. Fiindca toate astea costa.

In business iti dai seama imediat cand si unde gresesti, cand tratezi clientii cu respect si idei grozave, iar tu, la schimb, primesti in cel mai bun caz o cafea de proasta calitate. Sau nici aia. Nu mai zic de sugestiile de buget pe care le primesti. De parca nu fiecare om are pretul lui si nu orice produs sau obiect de calitate se vinde sub o anumita forma si cu un anumit pret.

Ceea ce te-a format ca specialist trebuie sa fie rasplatit ca atare, chit ca ai afaceri de sute de mii sau de milioane de euro si te numesti om de business.

Urmărește Daily Business pe Google News