- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

ATENTIE ! Agentii de Turism for SALE

26 Jul, 12:15 • Redactia DailyBusiness

„Ma intereseaza vanzarea de actiuni catre un mare turoperator, care sa faca o infuzie de capital si sa vina cu know-how. Nu conteaza cat vreau sa obtin din vanzarea de actiuni dar, evident, vorbim de cateva milioane de euro. Trebuie sa te lipesti de un turoperator mare, care sa aiba preturi mici, sa fii competitiv si, prin majorarea capitalului, sa fii puternic pe piata” .

Ghiciti cine a rostit aceste cuvinte?
Cred ca nu.
Este vorba de Alin Burcea intr-un interviu pe care il puteti citi aici .
Imi aduc aminte de un articol similar de prin 2009 in care tot d-nul Burcea comenta preluarea Happy Tour de catre fondul de investii GED spunand printre altele ca nu ar vinde niciodata Paralela 45 pentru ca reprezinta afacerea pe care o face cu pasiune etc. (imi cer scuze dar nu mai gasesc articolul „doveditor” ).

Inca de cand Happy Tour a fost preluat de catre un fond de investitii strain mi-am dat seama ca in piata toate agentiile sunt de vanzare. Evident puteam fi contrazis si atunci ca si acum insa un lucru e cert, la cum functioneaza lucrurile in acest moment si la cat de dezordonata si lipsita de etica este concurenta de pe piata, toti proprietarii de agentii de turism includ in rugaciunea de seara un mic paragraf prin care Doamne Doamne sa ii ajute cu un investitor darnic.

Revenind la schimbarea discursului d-nului Burcea la 180 de grade in decurs de 2 ani, pot spune ca il inteleg perfect. E foarte greu sa nu pierzi locomotiva in conditiile in care altii investesc din ce in ce mai mult iar tu esti nevoit sa scoti din ce in ce mai multi bani din buzunarul propriu.
Acum strategic vorbind, consider ca Paralela 45 se vrea vanduta neaparat daca s-a iesit in presa cu o astfel de comunicare.( acelasi subiect este dezbatut si in Adevarul ) .
O comunicare similara s-a folosit si in cazul hotelului Stil care acum se vinde acum nu se mai vinde.
Evident, d-nul Burcea vrea sa testeze in acest moment si ce reactii provoaca scoaterea actiunilor agentiei pe tejghea in randul touroperatorilor straini sau chiar al fondurilor de investitii, in speranta ca poate, poate.

Asadar, ceea ce banuiam de acum 2 ani se demonstreaza acum. Toate agentiile de turism sunt de vanzare.

Daca stiti vreo exceptie va rog sa mi-o comunicati pentru ca sunt tareeeeee curios.

Sursa articolului aici

Urmărește Daily Business pe Google News