Pana la paste, mai sunt 5 zile. Unii au plecat deja in vacanta de paste, insa majoritatea persoanelor vor pleca joi vineri sau sambata si se vor intoarce luni sau marti. In 2010, Pastele Ortodox pica in aceeasi data cu Pastele Catolic, deci vor pleca in vacanta concomitent mai multe persoane decat in alti ani. Asta inseamna aglomeratie pe sosele, trenuri si pe aeroporturi, cu un impact major asupra aeroporturilor mici, precum Aeroportul Baneasa.
Acest paste, voi calatori cu BlueAir, deci voi trece atat la plecare, cat si la sosire, prin Aeroportul Bucurest Baneasa. Probabil din acest motiv, pe 26 martie, am primit de la BlueAir 2 SMS-uri si un email cu mesajul:
Buna ziua!
Compania Aeriana Blue Air va informeaza ca incepand cu 25.03.2010 prezenta in aeroport este obligatorie cu trei ore inainte de zbor.
Aceasta solicitare se face pentru a evita aglomeratia in aeroport si eventualele intarzieri ale curselor datorita fluxului foarte mare de pasageri.
Va multumim pentru intelegere!
Am apreciat preocuparea lor si faptul ca s-au gandit sa avertizeze clientii de posibilele probleme. Insa nu am inteles cum poate „prezenta obligatorie in aeroport cu 3 ore inainte de zbor” sa „evite aglomeratia”! In general, un calator merge la aeroport cu aproximativ 1,5-2 ore inainte de ora decolarii. Acest timp este mai mult decat suficient, atat in aeroporturile mari – unde stai mai putin la coada insa ai mai mult de mers pana la imbarcare – cat si in aeroporturile mici, unde stai mai mult la coada, insa ajungi imediat la imbarcare. Oricum, imbarcarea se face cu maxim 30 minute inainte.
Daca insa toti pasagerii ar veni in aeroport cu 3 ore inainte, practic timpul petrecut in aeroport de fiecare ar fi dublu. Deci, am avea in aeroport concomitent de doua ori mai multe persoane decat normal. Asta practic ar determina aglomerarea inutila a aeroportului, adica exact contrariul intentiei originale.
M-am simtit deci obligat sa atrag atentia BlueAir asupra acestor repercusiuni neprevazute si asupra faptului ca prin aceasta masura vor fi chiar dansii cei care determina aglomeratia. Am raspuns sambata la mailul original, exprimandu-mi temerea. Spre surprinderea mea, a doua zi, duminica, BlueAir a trimis o rectificare a mesajului original, cu urmatorul mesaj:
Dragi Pasageri,
Din dorinta de a oferi un serviciu mai bun pasagerilor sai, Blue Air mareste timpul alocat operatiunii de check in.
Incepand cu data de 25 martie 2010, pentru toate zborurile cu plecare numai din Aeroportul International Bucuresti- Baneasa, ghiseele de check-in se vor deschide cu 3 ore inainte de ora de decolare programata.
Recomandarea Blue Air este ca toti pasagerii sa se prezinte in timp util la ghiseele de check-in alocate fiecarui zbor, pentru ca toate operatiunile ulterioare pana la decolarea avionului sa se incadreze in orarul planificat..
Dupa efectuarea formalitatilor de check-in, va invitam sa va prezentati in cel mai scurt timp posibil la punctul de control al documentelor de identitate, iar ulterior la controlul de securitate si portile de imbarcare.
Va multumim pentru intelegere si cooperare!
Am apreciat faptul ca au inteles si si-au rectificat greseala in timp util. Tonul mesajului a fost mult mai calduros, facand recomandari, nu obligand pasagerii! Au explicat mai bine motivele, insa au lasat la alegerea fiecaruia cand sa vina la aeroport. In plus, au precizat ca marirea timpului se refera doar la Aeroportul Baneasa, deoarece este un aeroport mai delicat din punctul de vedere al spatiului dedicat pasagerilor.
Ultima data cand am zburat de pe Baneasa, cozile (check-in + security) erau imense si foarte dezorganizate. Sper ca de data aceasta sa vad imbunatatiri.