Am comandat un studiu al preferinelor de audienta in ce priveste tinerii intre 16 si 24 de ani si canalele TV de pe la noi. Un procent covarsitor (peste 60%) prefera un canal muzical.
Surpriza emisiunii e data de canalul cu pricina. Nici MTV, nici Kiss, nici UTV nu pot bate impreuna consacratul TarafTV. Nu e gluma.
Calatorind in interes de placere de afaceri la Viena, avand proaspete in minte rezultatele studiului, am remarcat coerenta cu care ne intampina orasul.
Cu toate ca anul 2008 este an de Campionat European de Fotbal gazduit de austrieci, nu vorbesc de berea fotbalului austriac sau de vreun alt cascaval al fotbalului austriac sau mai stiu eu ce inventie de asociere ar fi gasit colegii de breasla de pe Dambovita. Vorbesc de Mozart.
Fara gluma, primul taximetrist asculta muzica simfonica in masina.
Asta nu e motiv de suparare nici pe ai nostri, nici pe ai lor. Se intampla. Asa spui cand taximetristul care te-a dus azi la vreo intalnire are radioul tunat pe vreun post pirat din Militari.
Deja gluma se ingroasa cand si in autobuzul 368 de la ei, tot Mozart am ascultat. Incet, discret. Probabil este o coincidenta.
Mai iau un taxi. Surpriza.
Tot Mozart!
M-am intors in tara, neintelegand nimic din anul in care ei organizeaza campionat de fotbal si asculta Mozart intruna. Nu stiu sa se bucure. Asa cum stiu sa se bucure de viata cetatenii acestei tari mereu surprinzatoare si fara discriminare de varsta, sex, culoare politica, cu un Taraf discret la TV, cu un post pirat la sonyEricsson walkman sau cu ultimile noutati date jos de pe vreun DCplus de la categoria TurboFolk direct pe luciosul iPod.
Unii cu Mozart, altii cu generatia 16-24 Turbo Folk. Asta am creat. Macar hai sa fim coerenti si sa nu ne mai ascundem dupa „simboluri care sa defineasca Bucurestiul” si sa-l punem pe Guta pe blazon si pe bomboane si am incheiat povestea asta in mod elegant si coerent asa cum au facut si fratii nostri mai aristocrati.
Iulian Padurariu – Specialist Marketing, Senior Partners Trout&Partners