75% dintre cumparaturile online din Europa de Vest sunt pentru bilete la concerte [emarketer.com]. In Romania boom-ul abia incepe. „Nu mai improviza. Cumpara-ti biletele de pe www.bilet.ro” – reclama prin oops media pentru magazinul online bilet.ro.
Evenimentele care au luat cu asalt Romania in ultima vreme si-au gasit un loc foarte bun online iar biletele la spectacole si concerte sunt printre cele mai repede vandute produse. Este o reteta testata cu succes in 2006 la concertul Depeche Mode si preluata de multe magazine pentru ca este o nisa cu potential foarte mare.
In primul rand mediul online si concertele respective au un public tinta comun – persoane active, utilizatori frecventi de Internet, cu venituri medii si putin timp liber. Eu personal ma regasesc foarte bine in targetul respectiv si pot sa spun ca 80% din cumparaturile mele online din ultimele doua luni au fost pentru bilete la concerte.
In al doilea rand, biletele nu sunt un produs pe care vrei sa il probezi, sa il pipai sau sa il testezi inainte de a-l cumpara – tot ce iti doresti este sa nu stai la coada si sa prinzi cele mai bune locuri.
Un simplu search pe google e suficient sa arate diferenta intre contextul romanesc si cel de afara: 132,000,000 pagini pentru „online tickets” fata de 1,800,000 pagini romanesti pentru „bilete online”. Daca merge afara, sigur va merge si in Romania; este nevoie doar de putina promovare completata apoi de servicii de calitate. Nu e placut sa descoperi ca site-urile nu functioneaza sau ca de fapt nu poti intra in posesia biletelor decat daca te deplasezi la sediul brokerului, intre 10.00 si 17.00.