- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Branduri in criza: Madonna & Romania

27 Aug, 14:52 • clement.dan

Mare brand, Madonna. Se da de exemplu la cursuri de marketing, se admira pentru dibacia si eterna prospetime a strategiei, se tine de prototip al „reinventarii brandului”… Trebuia sa vad cum se face asta live!

Mai era si grija despre alt mare brand: Romania. Atata lume buna, epoci dupa epoci si mandate dupa mandate, a tot combatut la cresterea sau coacerea acestui brand… Si dupa atata zbatere, inca ne mai trezim cu aia in gard: „I love you Romania, I love you Budapest!„. Trebuia sa vad unde e eroarea, unde mai e de lucru, ca sa pun umarul cu folos.

Si m-am dus. M-am dus la Madonna. Madonna era si ea dusa.

Paishpe mii de posturi de blog in dimineata asta au relatat deja tuturor, cu impresii si expresii, stuff de pe la event. Daca citesti vreo trei, la intamplare, stii deja ce relateaza toate alea paishpe mii de posturi (care e ce am gasit si eu acolo): praf, mult dans, nitzica tehnologie, prea putin talent si – bonus – „Buna ziua, Romania, buna ziua Tzigania!

La aia saptezeci de mii de… hm, ce sa zic eu ca eram noi aseara, ca sa nu ne suparam… adunati, ne-a dat Madonna un extemporal scurt despre limba noastra rromani. Cum nu prea ne-am priceput, ea s-a cam mirat ca ce-o fi cu noi la naiba nu ne intelegem propria limba, noi ne-am luat-o cu rigla la palma si o sa mai invatam doamna, iar eu m-am linistit despre confuzia de brand intre Romania si Ungaria. Gata, am reusit, efortul nu a fost in zadar, obiectiv atins, nu ne mai confunda nimeni cu ungurii. Acum e clara identitatea brandului Romania.

Dar si invers. Prin ’95, un prieten american mi-a zis sa nu ma indoiesc, sunt schimbari bune pentru noi, vom ajunge repede in rand cu Europa si cu America. Asa crezi, ca vom recupera rapid decalajul si va ajungem din urma? – i-am zis. Nuuuu, o sa va mai schimbati si voi in bine dar nu asta ziceam eu – m-a lamurit atunci Robert – ci noi o sa devenim tot mai ca voi. Dupa paishpe ani, am vazut fetze derutate aseara murmurand surprinse prin praful de la „Park Izwor” cand s-a lasat cu haules-baules: „Loredana… ?!?

Madonna e in criza de Madonna si ori si-o regaseste ori nu. De asta sunt sigur.

Si despre celalalt brand in discutie, Romania, iata ca lucrurile s-au asezat, de acum mai trebuie sa lucram doar la fineturi de genul cum s-o scrie in limba aia decirculatieinternationala sloganul turistic al Romaniei: „Ava kari akana!

Urmărește Daily Business pe Google News