- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

‘Bursa’ tanara si atragatoare, ofer PR gratuit

21 Jan, 09:06 • sergiu.mircea

La cota bursei de la Bucuresti (inclusiv Rasdaq) exista nu mai putin de cateva mii de companii listate.

In mod evident pentru o companie listata beneficiile nu decurg doar din accesul mai usor la finantare de la actionari, ci si din posibilitati suplimentare de reclama gratuita, sau mult mai ieftina (mai ales PR). E clar, beneficiile deriva in special in relatiile „business to business” cu clientii sau alti stakeholderi, si abia apoi, in plan secundar, in relatia cu consumatorii individuali.

Pentru noi, marketerii, e lege – nici o companie cotata nu ar trebui sa neglijeze potentialul de a genera PR al prezentei la bursa si ar trebui sa caute modalitati customizate pentru a-l exploata. Totusi, multe companii, sunt inca prea prinse in problemele cotidiene pentru a se mai preocupa si de imagine si PR.

De aceea am pregatit sapte scurte sfaturi pentru companiile listate, pentru a exploata la maxim potentialul de PR al prezentei lor la Bursa:

– transparenta – astfel incat cel putin investitorii ca poata gasi toate informatiile relevante despre companie, activitatea acesteia, produse si rezultatele financiare
– transmiterea comunicatelor informative si catre Bursa (unul dintre instrumentele cele mai utilizate de Bursa pentru a asigura informarea investitorilor este site-ul oficial, unde publica si toate comunicarile relevante venite din partea emitentilor). Chiar daca este doar o lansare de produs sau up-gradarea unei tehnologii de productie, eveniment care nu are impact direct si imediat in rezultatele financiare, si prin urmare nu este obligatoriu de comunicat actionarilor, Bursa tot il va publica pe site (daca ii este trimis comunicatul) si astfel sute sau mii de persoane vor afla de companie si vor fi la curent cu noutatile din firma
comunicarea proactiva cu presa financiara. Ziarele sunt deosebit de receptive cu privire la noutatile din companiile listate, astfel comunicatele transmise de companiile listate sunt preferate celor trimise de companiile inchise
– exploatarea potentialului patriotism al actionarilor prin informarea acestora. Nu trebuie sa uitam ca actionarii pot fi si clienti, si prin urmare nu este rau sa ii informam periodic despre noutatile din firma (acest lucru se poate face prin direct mailing sau prin newslettere trimise pe email).
– onorarea cu promptitudine a solicitarilor de informatii
– inserarea unui paragraf descriptiv in finalul comunicatelor de presa in care sa fie mentionat si faptul ca societatea este listata, din ce an si tipul pietei regelemetate pe care acesta este listata.
– prezenta la cota bursei aduce, deasemenea, un plus de incredere si certifica indeplinirea anumitor conditii de catre companie, de aceea, se poate mentiona inclusiv pe foia cu antet a societatii ca aceasta este listata.

Recomand www.kazare.ro – Oferte turistice din Romania

Urmărește Daily Business pe Google News