Zi de zi ma lovesc de declaratii, din partea unor oameni de marketing sau de business, care imi readuc aminte ca traim in Romania.
Cea mai frecventa dintre ele este increderea antreprenorilor sau directorilor de marketing ca „vom avea succes, iar calitatea noastra face diferenta”. Ou sont les neiges d’antant? Vremurile in care calitatea intr-adevar facea diferenta intr-o Romanie-bazar, plina de turcisme si de multe alte produse de calitate indoielnica au apus de aproape 10 ani, dar reflexele au ramas.
In Romania anului 2007, cu aproape toate pietele foarte concurentiale si cu accesul aproape egal la tehnologie si resurse, calitatea nu poate face diferenta.
Calitatea este o conditie obligatorie.
Calitatea este premisa ramanerii pe piata.
Dar, calitatea NU face diferenta.
Diferenta o face pozitionarea corecta, relevanta pentru consumatori. Pentru ca, in conditiile in care toti competitorii de pe piata ofera calitate aproximativ comparabila, trebuie ca diferenta in calitate sa fie extrema si, mai mult decat atat, rezultatul unui proces de productie greu de copiat de catre competitori, pentru a putea fi un element de suport pentru o strategie de diferentiere.
Adinel Tudor – Specialist Marketing, Senior Partner Trout&Partners