O stire „de externe”, care aparent nu spune mare lucru: New York Times vinde publicitate pe prima pagina.
Cei neinteresati de presa ca afacere ar putea ridica din umeri: „si ce-i cu asta?”
Cu asta, unul dintre cele mai puternice ziare din lume face o schimbare cruciala in politica sa de business, demarata in 1851. Timp de aproape 158 de ani, prima pagina din NY Times a fost un spatiu exclusiv editorial, din care „nu se vindea pe bani” nici macar un centimetru patrat. Era o problema de profesionalism si de blazon. Noua conjunctura economica internationala a determinat, insa, renuntarea la acest principiu.
Articolul prin care prestigiosul cotidian anunta schimbarea suna trist inca de la inceput: „In its latest concession to the worst revenue slide since the Depression…”
Parca pentru a se scuza, autorul materialului aminteste ca si alte publicatii, ca The Wall Street Journal, USA Today si The Los Angeles Times, vand spatiu de reclama pe prima pagina, dar recunoaste fair-play ca The Washington Post nu o face.
Si astfel, Maria Sa Banul a mai cucerit o reduta, intarindu-si pozitia in istoria mondiala a comunicarii.