- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Capcane mari pentru afaceri mici

06 Jan, 17:04 • Redactia DailyBusiness

Ultimul trend din marketing este sa iti faci propriile trenduri pentru 2011. Iar la prietenii nostri americani, atentia cade acum cu precadere asupra intreprinzatorilor mici si mijlocii. Poate se sesiseaza si guvernantii nostri si isi intorc fata catre cei care ar putea ridica economia de la o scara mica macar la una mijlocie.

Dar sa revenim la marketingul nostru. In incercarea de a-l simplifica, o gramada de publicisti de peste Ocean sau din Lumea Veche incearca sa ofere solutii. Dincolo de truismul majoritatii, apare insa si capcana ineficacitatii. Si apoi mirarea: pai, cum, vanzarile mele nu au crescut deloc intr-o luna, doua, trei, de cand am facut tot ce au zis si scris baietii astia. Si iar ne intoarcem la produs. Cate despre trenduri, iata cateva capcane.

Social media. Aproape 9 din 10 articole despre tendintele din industrie vorbesc numai de social media. Diferenta dintre un „must” si un „tool” este ca nu toti prietenii virtuali cumpara, dar pot fi convinsi usor-usor. Dar cine are timp sa astepte? Mai ales ca rezultatul nu e sigur. Pana la urma, e bun un profil, o pagina, o identitate, socializarea e intotdeauna interesanta si benefica. Dar vanzarile sunt o cu totul alta poveste.

Mobile Compatibility. Adica, puteti sa va faceti o aplicatie pe un telefon destept, din acesta de ultima generatie, cu taraba din piata, daca aveti. Asta poate chiar ar functiona, la nivel de hipsteri, dornici sa se laude ca isi fac cumparaturile de la un agricultor care are aplicatie pe iPhone. Inca o idee de spot, nu-i asa, colegii?! Dar cu ce te ajuta aplicatia daca afacerea ta nu are aplicatie spre publicul care consuma astfel de metode? Notorietate, dar si aplicatia costa si timpul trece pana cand sa auda lumea de mica ta afacere. Dar trendul cu aplicatiile va creste in 2011, pun pariu.

Real-Time Web Marketing. Internet in timp real, un imens impact, dar cu ce va ajuta sa fiti online daca nu comunicati? Si atunci o veti face doar strategic. Tactic, sunteti doar pe Facebook, Twitter, LinkedIn si, o sa radeti, dar chiar mai sunt deja cateva astfel de platforme, care pe siturile prietenoase au butoane de aderare. In timp real, bineinteles.

Email marketing. Parerea generala este ca va „continua sa detina un rol crucial in business”. Normal, cine ar vrea sa renunte la email, de la bunica la presedinte?

Web design. Cum e posibil ca in 2011 sa mai existe sfaturi cum ca ai nevoie de un site, care pe desupra mai trebuie si sa fie intr-un fel, sa atraga clientul, sa-l impresioneze? Solutia este cum faci un site tare cu putini bani in timp record. Vorba unui prieten: cu calculatorul e simplu, practice ai totul acolo. Numai timpul nu sta in loc.

Asa ca, daca vreti cu adevarat un trend pentru 2011, acesta este simplificarea. Nu aveti nevoie de complicatii. Doar de solutii care sa functioneze, fie ele tributare internetului, fie marketingului clasic. Atat timp cat veti vinde calitativ din toate punctele de vedere, toata lumea va fi multumita.

Andrei Dimulescu – Press Officer, Marks Marketings

Urmărește Daily Business pe Google News