- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Case de pariuri fac sponsorizari in fotbal. E fair?

06 Nov, 12:23 • Redactia DailyBusiness

Unele echipe de fotbal din Romania si strainatate, si chiar competitii intregi, sunt sponsorizate de case de pariuri. Oricat de mult am crede in notiunea de fair-play, imposibil sa nu ne ducem cu gandul la aranjamente.

„Daca vecinul de la 4, instalator, iti repara din cand in cand cate o teava prin casa, normal ca te simti si ii oferi macar o bere”, comenta un microbist, joi seara, intr-unul din barurile bucurestene unde meciurile din Europa League erau urmarite la televizoare.

Cu alte cuvinte, sa nu ne miram ca Real Madrid, care poarta pe tricouri sigla Bwin, a mancat bataie cu 4-0 de la formatia de liga a treia Alcorcon. Poate ca s-a jucat cinstit, dar avand in vedere diferenta de valoare, fireste ca apar speculatii.
[img=523]Ronaldinho si Kaka isi zambesc colegial. Foto: The Telegraph[/img]
Intamplarea face ca Real a cazut in aceeasi grupa de Champions League cu Milan, alta grupare sponsorizata de Bwin. In situatia ca meciul dintre cele doua formatii ar fi avut loc in ultima etapa, si una dintre ele, gata calificata, ar fi cedat in fata celeilalte, aflata in nevoie de puncte, multi ar fi strigat „blat!”. Pana si acel 1-1 de la Milano a starnit comentarii.

O tara prestigioasa in fotbal, precum Turcia, interzice atat jocurile de noroc cat si reclamele pentru acestea. Partida Fenerbahce-Steaua a cuprins si o latura comica: romanii au evoluat cu o banda adeziva pe tricouri, ca sa nu se vada numele sponsorului, Sportingbet. Si astfel, echipa din Ghencea nu a promovat casa de pariuri care o plateste, in meciul cu favorita numarul unu a grupei de Europa League.

O stire culeasa de pe site-ul 9am.ro: casa de pariuri online Gamebookers.com va fi noul sponsor oficial al Ligii I de fotbal din Romania. Chiar daca absolut toate meciurile vor fi disputate corect, orice scor „ciudat” va da nastere la suspiciuni.

Pariurile devin pe zi ce trece tot mai puternice in cel mai iubit dintre sporturi. Pana acum, fanii se plangeau de gainariile unor patroni de cluburi, care „au transformat pasiunea in industrie”. De acum, industria s-a globalizat, iar cei care o alimenteaza cu bani (dar si castiga de pe urma ei) se implica tot mai mult in fenomen.

Foarte alambicat se anunta viitorul acestui joc, ai caror protagonisti se intreceau, in urma cu 100 si ceva de ani, numai „din placere si onoare”.

Urmărește Daily Business pe Google News