Experienta marilor falimente derulate in anii trecuti in Romania [Bancorex, Banca Turco-Romana, Banca Internationala a Religiilor, Columna Bank] si gradul extrem de mic in care s-au recuperat creantele creditorilor au demonstrat faptul ca exista serioase carente si trebuie facute ample cercetari, trebuie stabilite grafice de risc cand se decide parcurgerea unei asemenea proceduri, altfel toata lumea pierde.
Nu trebuie sa credem ca suntem cumva ca si tara atinsi de vreo plaga in acest sens, pentru ca in USA de exemplu falimentele WorldCom Inc., Enron Corporation si KMart Corp au generat o pierdere de 183 miliarde USD care s-au resimtit extrem de puternic in economia americana, adaugandu-se la masa celor peste 500.000 de falimente derulate in acelasi timp pe teritoriul USA.
Doar ca diferenta intre USA si Romania consta in limitarea accesului la credit si la afaceri, instituit dupa o procedura de faliment impotriva celor care sunt gasiti vinovati de justitia americana pentru producerea unui faliment care se termina fara rezultate in planul incasarii banilor de catre creditori, masuri care le noi exista insa numai la un extrem de timid nivel.
O solutie pentru evitarea unor situatii in care falimentul poate sa se termine invariabil cu un final nedorit de catre creditori este cresterea convergenta a industriei colectarii debitelor in Romania.
Accentuarea fazei in care colectorii de debite care detin o pregatire cu adevarat profesionista duc munca de convingere si reusesc sa determine debitorii sa achite debitele restante reprezinta o solutie pe care economia Romania si proprietarii de creante din tara noastra nu mai trebuie sa le ignore.
Recomand de asemenea ca un proprietar de creante sa apeleze la serviciile unei companii de colectare debite cat mai aproape posibil de momentul la care scadenta unor facturi este depasita, intrucat timpul lucreaza in favoarea debitorului si in defavoarea creditorului.
Nu vreau sa fiu inteles gresit, insa in majoritatea cazurilor debitorul nu intra in cercul neplatii datoriilor in mod intentional, insa neglijand diverse probleme pe care le are la randul lui de neincasare a creantelor sale, sau pe fondul unor erori de strategie manageriala, ajunge in incetare de plati si determina la randul lui reactii in lant nefavorabile.