Cu totii stim ca fiecare persoana isi doreste intotdeauna ceva mai mult de la viata, acest lucru fiind valabil si in cazul profesiei. Ajungem pe o anumita pozitie in firma, ne dezvoltam pe plan profesional, pana la un moment dat, cand simtim ca nu mai putem evolua in acea firma, ca am ramane la acelasi nivel, moment in care simtim nevoie sa mergem mai departe, sa cautam un alt job, in care sa invatam ceva nou, sa evoluam mai mult, sa nu simtim ca stagnam etc.
Acestea nu sunt singurele motive pentru care un angajat decide sa plece. Motivele pot fi multe: conflicte cu colegii, cu angajatorul, nemultumiri privind managementul firmei, mediu nu prea placut de a-ti desfasura activitatea in conditii optime etc. Toate acestea si multe altele pot sta la baza deciziei unui angajat de a-si da demisia si a cauta alte oferte de locuri de munca. Pentru un angajat nu este foarte greu sa isi schimbe locul de munca, totul este sa caute ofertele existente pe piata muncii si sa aleaga oferta care se potriveste cel mai bine profesiei sale.
Dar pentru angajatori, este la fel de simplu oare sa inlocuiasca un angajat? Il costa mai mult pe angajator sa tina un angajat in firma, sa il faca sa fie multumit si sa nu plece, decat sa recruteze un nou angajat pentru postul respectiv? Haideti sa facem un mic test pentru a vedea cam care ar fi costurile suportate de angajator pentru inlocuirea unui angajat:
– costuri cu agentia de recrutare: 700 – 4.000 EURO, in functie de pozitia pentru care se recruteaza;
– costuri cu intervievarea candidatilor selectati de agentia de recrutare – aici intra mai mult timpul pierdut de catre top managerii firmei – 1.000 – 2.000 EURO;
– costuri cu trainingul/pregatirea noului angajat – aici intra timpul pierdut al personalului din firma care se va ocupa de pregatirea noului venit – 3.000 – 5.000 EURO;
– scaderea performantelor departamentului in care activeaza noul angajat, pana la momentul in care acesta se va familiariza cu modul de lucru al firmei – aceasta perioada fiind de 2-3 luni – 4.000 EURO.
– costuri cu relocarea, in cazul in care candidatul selectat nu este din orasul respectiv – 5.000 Euro.
Vazand acest diagnostic, cu siguranta ajungem la concluzia ca cel mai bine este ca fiecare angajator sa incerce sa isi pastreze angajatii, sa ii motiveze nu doar financiar, sa le ofere un mediu de lucru placut si libertate in a-si desfasura activitatea.
Un angajat multumit este foarte putin probabil ca va cauta sa isi schimbe locul de munca.
Pana data viitore va doresc lecturare placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie de HR si marketing