- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cati din cei 22 de milioane de consultanti nativi ai acestei tari stiu sa livreze G2M pentru tine?

26 Apr, 12:56 • clement.dan

Cum deosebesti profesionistii de entuziasti?

Intr-o natie de 22 de milioane de consultanti din nastere, nu e intotdeauna simplu de ales consultantul potrivit. O echipa de consultanti specialisti in G2M – GoToMarket ar trebui sa iti poata spune de la inceput ce sanse de succes ai, ar trebui sa coste cat un singur angajat, ar trebui sa fie capabili sa te ajute sa iti cresti rapid eficienta afacerii si ar mai trebui si sa se plateasca in buna masura singuri, din rezultatele suplimentare pe care le genereaza afacerea ta, in urma colaborarii cu firma de consultanta.

Asa ar trebui sa faca consultantii. Asa si fac consultantii. Nu toti, desigur, doar profesionistii buni si experimentati, care reusesc sa adauge valoare afacerii si companiei care i-a contractat.

Consultantii nu ar trebui confundati cu magicienii
Persoanele simpatice cu pelerina, bagheta si care scot la fiecare Hocus-Pocus cate un iepure din palarie, nu se numesc consultanti. Cele doua categorii de profesionisti poarta nume diferite, unii „consultanti” iar altii „magicieni”, pentru ca se pricep la lucruri diferite. Primii taxeaza un onorariu pe masura competentei si iti cresc vanzarile si eficienta afacerii, ceilalti iti taie un bilet ieftin la intrare si iti livreaza o iluzie nostima si efemera. Daca ti se propune o solutie magica, scoasa din palarie de azi pe maine si fara efort, recomandam atentie sporita, s-ar putea sa fi intrat in pravalia gresita. Cel mai probabil, te afli in pravalia scamatorului si nu a consultantului. Distractie placuta.

Ce fac consultantii?
Daca te intereseaza adaptarea rapida la piata a afacerii tale, nu ar trebui sa cauti sau sa accepti distractie. Mai sus pe strada, langa scamator, sub firma pe care scrie „Consultanti in G2M”, vei gasi profesionisti in cresterea eficientei firmei, gata sa lucreze impreuna cu echipa ta manageriala dar numai daca si aceasta vrea si daca si aceasta poate sa se angajeze in efortul pe care il presupune schimbarea in bine si dezvoltarea afacerii. Progresul nu este pentru toti la fel de suportabil si nici nu este pentru toti la fel de accesibil.

Cum alegi consultantul potrivit?
Cel mai dificil se dovedeste, de multe ori, sa accepti ca un specialist in dezvoltarea afacerilor chiar poate sa te ajute sa iti dezvolti afacerea. Pare evident? Nu asta ne demonstreaza intotdeauna viata.
Nici nu va inchipuiti cati antreprenori sau directori din tarisoara noastra inca mai cred ca un consultant pentru afaceri poate fi luat in serios doar daca se pricepe fix la domeniul de activitate al firmei respective. In prea multe cazuri, scenariul e cam asa: Daca firma produce intrerupatoare, prima „cercetare” a consultantului este despre intrerupatoare. Daca nu se pricepe suficient, nu e bun de consultant, nu colaboram. Daca se pricepe, e cam arogant, pentru ca nimeni nu stie mai multe despre intrerupatoare decat directorul firmei de intrerupatoare, asa ca nu colaboram.

S-a spart o teava la cinematograf; cautam instalatori specializati in filme?
Din pacate, acest mod de a evalua competenta unui consultant pentru dezvoltarea afacerii este pagubos si principial gresit. Daca acelasi director de mai sus ar contracta un instalator pentru ca ii curg tevile la subsol, nu ar verifica expertiza in intrerupatoare a instalatorului, ca tevile curg cam la fel in orice subsol, ci s-ar interesa despre abilitatea lui de a drege gaurile prin care se iroseste apa aiurea.
Daca azi se irosesc aiurea timp, bani, clienti si alte resurse in firma care produce intrerupatoare, asta nu o poate vedea un specialist in intrerupatoare; daca ar fi putut, ar fi optimizat procesele manageriale ale firmei pana acum. E nevoie de un specialist in gasirea si carpirea gaurilor de proces, in optimizarea activitatilor comerciale, in accelerarea vanzarilor si in cresterea eficientei si profitabilitatii afacerii. Expertiza consultantului este in optimizarea si eficientizarea afacerilor, indiferent daca sunt afaceri cu mobila, cu carti, cu software sau cu intrerupatoare.
Asa cum un sofer bun face treaba buna si la volanul unui Ford si al unui Volvo si al unui Logan, o echipa de specialisti in G2M va genera vanzari mai multe si mai profitabile si pentru o firma de software, si pentru una de aparate de masura, si pentru una de turism. Experienta si diversitatea proiectelor anterioare ale echipei de consultanti ajuta, desigur, la adaptarea cat mai precisa a unor metode verificate la specificul fircarui nou client si nou proiect.

Consultantul pentru afaceri – un partener mereu alaturi de tine
Analiza preliminara a potentialului pentru succes, realizata de consultantii profesionisti cu mijloace precise si verificate, releva intotdeauna prioritatile pentru actiune si reduce substantial riscul in continuare. Derularea proiectului de dezvoltare a afacerii dupa metode bine articulate si adaptate la specificul firmei-client asigura progresul stabil, cu riscuri tinute mereu sub control si cu rezultate concrete din chiar primele etape.
Fii sigur ca si consultantii isi doresc succesul proiectului cel putin la fel de tare ca tine, pentru ca impart cu tine riscul financiar si abia asteapta sa sarbatoriti impreuna.

Urmărește Daily Business pe Google News