In mod normal as zice ca nimic, insa cu certitudine exista o combinatie care functioneaza mult mai bine – mix-ul intre carisma si succesul unui sportiv (daca se poate erou national, cu atat mai bine) si un brand relevant.
E drept – in Romania nu suntem foarte familiarizati cu astfel de asocieri, au fost doar cateva potrivite, insa ‘afara’ fiecare brand care se respecta are buget separat pentru astfel de sponsorizari.
Hai sa ne gandim doar la poza de mai jos (preluata de pe pagina Facebook a olimpicei Lindsey Vonn) si la vizibilitatea si acreditarea de care beneficiaza Red Bull.
[img=562] lindsey vonn.jpg [/img]
Pe de alta parte, conteaza foarte mult si modalitatile tehnice de asigurare a vizibilitatii asocierii – eu personal nu cred atat de mult in prezenta in spoturi, cat mai degraba in asocierile naturale, bazate de activitatea competitionala a sportivului (desi pentru Delma, de exemplu, e excelenta acreditarea pe care le-o ofera Nadia Comaneci).
Evident toata chestia asta implica si o multime de riscuri (de care nici un fel de contract nu te poate proteja) – si ma gandesc la imaginea Accenture, care dupa sase ani in care si-a asociat imaginea cu sportivul si familistul Tiger Woods, s-a trezit in mijlocul unui scandal sexual imens. Desi s-au miscat exemplar de repede si au renunat la asociere, scandalul a insemnat o palma data unei imagini corporatiste construita foarte atent.
Costurile, clar, cresc odata cu imaginea, performantei si charisma vedetei si cu siguranta putine branduri si le permit, insa istoricul ne arata ca la final ROI-ul e pozitiv
Contabilitate, fiscalitate, studii de caz, monografii contabile, salarizare