- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ce inseamna 1,5% tentative de frauda online?

29 Feb, 11:07 • gecad.epayment

Anul acesta, pentru prima oara, am facut o analiza asupra tentativelor de frauda inregistrate in 2007 in sistemul ePayment.
Am considerat ca numarul mare de tranzactii, cresterea inregistrata in comertul electronic cu plata online in cursul anului trecut si volumul tranzactiilor derulate prin ePayment reprezinta o baza solida pentru obtinerea unor rezultate relevante.

Ideea a pornit de la studiul Eurostat, conform caruia 1% dintre utilizatorii romani de Internet evita comertul electronic deoarece se tem de fraude.
Sincer, as fi crezut ca sunt mult mai multi romani carora le este teama avand in vedere si faptul ca media europeana este mult mai mare, de aproximativ 10%. Cam toate mesajele din sfera comertului electronic spun acelasi lucru: romanilor le este teama sa cumpere online.

Eurostat desfiinteaza insa, prin studiul mentionat, acest mit al industriei de comert electronic din Romania.
Cu analiza pe care noi am facut-o asupra tentativelor de frauda am incercat sa desfiintam un alt mit. Acela ca numarul tentativelor de frauda in ceea ce priveste plata online este foarte mare.

Pentru studiul pe care l-am facut public in cursul zilei de ieri, am analizat toate tranzactiile efectuate in 2007 in toate magazinele romanesti care utilizeaza tehnologia si serviciile ePayment.

Rezultatul? 1,5% dintre tranzactiile initiate de cumparatori au fost identificate de sistemul ePayment ca fiind tentative de frauda si au fost oprite.
Este mult? E putin? E chiar foarte putin. Este un semn ca in Romania mediul online este sigur iar acesta ar trebui sa fie un semn de incurajare si pentru comercianti si pentru cumparatori.
Practic, 1 din 67 de tranzactii se dovedeste a fi tentativa de frauda. Intr-un raport emis de CyberSource Corp se arata ca in SUA, nivelul tentativelor de frauda in magazinele online, in 2007, se ridica la 4,2%.

E adevarat, poate ca am prefera ca in loc de 1,5% sa fie 0%, dar stiti vorba „fiecare padure are si uscaciuni”. In fiecare business, exista si probleme. Este important sa stii sa le previi sau sa le rezolvi.

Ce se va intampla in 2008 vom vedea la inceputul anului viitor cand vom prezenta analiza anului in curs.

Manuela Stoica
PR&Communication Specialist
GECAD ePayment

Urmărește Daily Business pe Google News