Esecul business-urilor BrainTv si EvoTv este de fapt mai putin tragic decat scrie in legea falimentului. Dar, oricum, contine cateva invataminte.
– In afacerile din online nu merge orice, oricum. Pozitionarea, marketing-ul, promovarea si executia sunt la fel de importante ca in orice business offline, altfel te trezesti ca ramai brusc ori fara bani, ori fara oameni, ori fara idei.
– Acuratetea cu care aduci ideea originala de pe hartie in realitate face diferenta. Asta daca ideea a fost buna in primul rand. Si chiar daca proprietarii celor doua televiziuni au unele indoieli, eu spun ca ideea de televiziune online n-are in sine nimic gresit.
– Sa nu uitam zicala americana „Orice milionar a falimentat cel putin 3 business-uri”. Experienta celor implicati in aceste proiecte le va folosi lor si va folosi unei piete a contentului video online abia in formare. Depinde de ei sa-si analizeze cu sinceritate greselile si sa puna la treaba ce-au invatat in proiecte mai bune.
– Alte proiecte similare, probabil cu presiuni mai mici pe costuri, nu par sa aiba probleme. Vom vedea ce mai urmeaza pentru ca, am o banuiala, grosul proiectelor video online de-abia acum urmeaza.