Am descoperit acum ceva timp o statistica pentru piata americana in care se spune cam asa: desi economia este in recesiune, vanzarile pe retail online se vor duce catre 204 MILIARDE de dolari in acest an, adica 2008.
Mai citesc odata si parca nu-mi vine sa-mi cred ochilor. Ma duc o fraza mai incolo si iata ce mai gasesc: americanii vor continua sa cumpere de pe Internet haine, computere si chiar masini. Haine de 26,6 miliarde, computere de aproape 24 iar masini de 19,3 miliarde.
Nu as vrea sa comentez diferenta dintre piata noastra si piata lor (1:1000) pentru ca prapastia dintre obiceiurile de consum la noi, fata de ei, este si mai mare decat diferenta de volume 🙂
La noi, in afara de cateva magazine de haine care abia au scos nasul online (CasualWear.ro , Tara Fashion) nu mai e nimic. Ei au Victoria’s Secret si nu numai.
La noi, magazinele online de computere se plang de marginuri mici. Ei vand online computere de 24 de MILIARDE USD. Si stiu sa o faca. Vezi www.apple.com, ca sa dau doar un exemplu.
La noi NU se cumpara masini online. La noi, omu’ trebuie sa simta masina cand se duce in show-room, sa o pipaie si sa puna banu’ jos, caci ii e frica sa plateasca online peste 10.000 de euro. La ei, consumatorul cumpara relaxat de pe Internet aproape orice. Indiferent de suma. Bine, la masini e un caz mai special in Romania, caci un leasing inca nu poti incheia online iar multe masini sunt cumparate in acest sistem. La ei totul se intampla online.
Concluzia: la noi va mai dura pana cand ne vom face o cultura a cumparaturilor online, pana cand vom acorda atata incredere magazinelor si integratorilor de ecommerce astfel incat sa ii lasam pe ei sa ne ia de pe carduri cateva mii de euro. Partea buna este ca incet-incet ne miscam.
Iuliana Butuc-Cerchez
Corporate Affairs Officer GECAD Group