- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ce puteti face daca ati gresit completarea unei facturi

06 Jun, 18:45 • marius.vicentiu.coltuc

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.  

Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA, aceasta poate corecta facturile emise, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.  

Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale  Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari.

Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute de lege sau daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.  

Important! Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.  

Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.

Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada de 5 ani.  

De retinut! Prevederile privind corectarea documentelor se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania.

Urmărește Daily Business pe Google News