1) Sony, 2) Coca-Cola, 3) Nokia, 4) Nestle, 5) Pepsi. Asa arata Top 5 al celor mai puternice branduri din lume pe 2007. Anul trecut, clasamentul era 1) Coca-Cola, 2) Nokia, 3) Colgate, 4) Sony, 5) Philips.
Responsabilitatea ierarhizarii ii revine companiei GfK Roper Consulting, care a efectuat un studiu pe un esantion de 30.000 de persoane cu varsta de peste 13 ani, provenite din 25 de tari.
Asadar, a fost luata in considerare forta brandului prin notorietatea sa si nu din punct de vedere al rezultatelor financiare.
Topurile ne arata, printre altele, ce categorii de produse capteaza atentia oamenilor in acesti ani ai inceputului de mileniu. Din sapte firme care isi impart cele zece locuri, trei ofera cumparatorilor produse de electronica si telecomunicatii, doua – bauturi racoritoare si cate una – dulciuri si articole de igiena.
Observam, pe de alta parte, ca acest Top 5 este un club destul de select, care nu isi schimba prea mult membrii de la un an la altul. In 2007, au intrat in „club” Nestle si Pepsi (pe ultimele doua pozitii), in locul companiilor Colgate si Philips.
Dincolo de toate aceste amanunte, retinem ca Sony este cel mai puternic brand din lume.