Ne este clar tuturor ca orice click dam pe LinkedIn se inregistreaza in sistem si lasa urme despre activitatea noastra pe Internet. Si ca orice actiune publica ramane in istoria personala a contului. Nu vreau sa intru in zona conspiratiilor, sa vorbesc despre Big Brother online. Am si eu cont de LinkedIn si il accesez o data la cateva zile fara nicio problema, dar sunt multe potentiale bombe in aceasta retea de socializare business, care ne pot exploda in fata noua sau companiilor pentru care lucram.
1. Cine vede lista de contacte in care apar clientii? Daca lucrezi in zona de client service sau daca interactionezi intr-un alt mod cu clientii companiei pentru care lucrezi, ai grija cui dai accesul sa vizualizeze lista de contacte. In conditiile in care unele companii decid sa nu publice nicaieri, nici pe website-ul propriu, lista de clienti, utilizatorul de LinkedIn nesabuit poate oferi acces pe tava nu doar la nume de firme, ci si la persoanele care lucreaza pentru clientii lui, cu nume, functie etc. Ce va recomand sa faceti? Setati sa ascundeti lista de contacte daca este formata din clienti.
2. Grupurile de LinkedIn. Inscrierea pe grupuri inseamna ca profilul tau este vizibil sau semi-vizibil pentru toti membri grupului respectiv. Verifica bine in ce grupuri LinkedIn te inscrii, pentru ca risti sa fii abordat de cine nu ai chef.
3. Iti cauti un nou job? Sa presupunem ca iti cauti un job nou pe website-urile ejobs, bestjobs etc. Hai sa iti spun de ce informatiile din CV-ul tau trebuie sa fie 100% adevarate, nu ca acum cinci ani cand lucrurile erau umflate cu pompa de candidati. Pentru ca angajatorii probabil te vor verifica si pe LinkedIn, sa vada in ce masura corespund informatiile si, daca nu corespund, evident ca ai o problema. Iar pe contul de LinkedIn nu poti „sa bagi in ele”, pentru ca acolo sunt fosti colegi care iti vor atrage atentia ca „nu ai condus o echipa de 25 de persoane” daca rolul tau era de fapt sa bagi scrisori in plicuri impreuna cu alti doi amarati. Asa ca sinceritatea ramane singura optiune.
4. Fara spam. Pe LinkedIn, 100 de mesaje slabe trimise in 100 de grupuri au un efect mai mic decat un singur mesaj, bine realizat, trimis tintit cui conteaza. Spam-ul dauneaza grav business-ului, mai ales pe LinkedIn.
5. Afaceri in familie. Faci afaceri cu verisorii? Promovezi un nou serviciu nepotilor din SUA? Faci cross-selling soacrei? Atunci toate aceste persoane nu au ce sa caute intre contactele de pe LinkedIn, retea de socializare profesionala.
Voi ce alte bombe sau macar petarde ati identificat pe LinkedIn?