- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cine se teme de televiziunea online?

08 Oct, 14:16 • sergiu.mihalcea

Cand s-a inventat televiziunea clasica azi numita si offline, marile corporatii, precum Radio Corporation of America (RCA), care detinea cea mai puternica retea de radio americana a implementat sistemul tv punand practic mana pe unul din inventatorii ei: Vladimir Zworykin. Nu intru in polemicile spumoase ale inceputurilor televiziunii bazate pe furturi de proprietate intelectuala, dintre care unele au fost solutionate abia in anii 90. Ideea inceputurilor s-a integrat in urmatorul raport exclusivist: pot emite mesaje in masa numai detinatorii de licente. Acest protocol este in vigoare si azi in televiziunea offline si nu mai necesita explicatii.

Ca un arc peste timp, anul 2007 a adus cu sine trecerea vizibila la sistemul online de televiziune. Este un proces care cere timp dar, fata de anii inceputurilor tv, situatia dezvoltarii sistemului online de televiziune capata unele nuante paradoxale pe care Internetul le favorizeaza. In spiritul glumei: „Gratis e mai ieftin!” Internetul da o mare libertate de expresie si in primul rand sparge monopolul birocratic al licentelor de emisie. Astazi, accesul la tehnologie il are oricine, iar cu putina creativitate intri in competitie la egalitate de sanse cu gigantii industriei.

Deocamdata conceptul de tv online in Romania nu a depasit pragul experimentalului. Iar momentul in care va iesi din umbra experiementalului consider ca va fi exact momentul in care marii jucatori de pe piata media consacrata vor gasi solutia sa faca online-ul extrem de profitabil, mai intai pentru ei asa cum este acum televiziunea offline.

Explicatia ca online-ul reprezinta viitorul, dar nu are impactul televiziunii clasice cel putin pentru mine nu mai tine. Asa cum exista site-uri multimedia cu audienta zilnica in Romania mult peste o televiziune clasica precum B1 sau Prima Tv, teama ar trebui sa planeze asupra televiziunilor clasice.

Ca un alt exeplu pragmatic asupra eficientei onlineului, circula in piata o informatie careia tind sa ii dau crezare. Marile companii de tigari din Romania au ajuns la o intelegere reciproca de a nu folosi mediul online in promovarea tigarilor dintr-un motiv foarte solid: mediul este atat de puternic, incat ar produce polemici serioase si mai bine stau linistiti.

Urmărește Daily Business pe Google News