„Piata pe care activez a scazut pe fondul crizei, dar firma mea a mers chiar mai bine”. Ati auzit sau ati citit prin presa astfel de fraze? Probabil ca da, insotite apoi de explicatii din cele mai savante.
Ca exemplu, sa presupunem ca o anume piata s-a cifrat la 300 milioane de euro in 2008 si a scazut la 200 milioane de euro in 2009, iar unul dintre jucatori a realizat vanzari de 40 mil. euro in 2008 si a urcat la 50 mil. euro in 2009.
Daca printre cititorii acestui text exista manageri cu performante similare, le pun la dispozitie rubrica de comentarii pentru a-si face reclama gratuit. Dar cu conditia sa prezinte cifre clare, ca in exemplul dat, si sa specifice numele concurentilor care au inregistrat, in acelasi timp, un declin al afacerilor.
Pentru ca nu se poate ca o piata sa mearga in jos si toti competitorii sa-si creasca vanzarile. Este ca si cum niste soareci ar primi astazi o bucata de cascaval mai mica decat cea de ieri, un soarece ar manca mai mult, si niciunul mai putin.